دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوا طی امروز و فردا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد.

زهرا آهنگرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر در اکثر مناطق استان جو پایداری برقرار است و در این مدت شاهد افزایش نسبی دما در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته سردترین شهر استان خراسان رضوی فریمان با یک درجه زیر صفر و گرمترین شهرستان بردسکن با بیشینه دمای ۲۰ درجه بالای صفر بوده است.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: دمای هوای مشهد نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بین سه و ۱۶ درجه بالای صفر و بیشترین سرعت باد از شهرستان مه‌ولات با ۳۲ کیلومتر در ساعت  گزارش شده است.

آهنگرزاده افزود: امروز گاهی وزش باد در برخی مناطق استان خراسان رضوی را شاهد خواهیم بود اما افزایش دمای هوا در اغلب نقاط قطعی است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود از بعد از ظهر شنبه شاهد نفوذ سامانه ناپایدار به استان باشیم که در نتیجه به تدریج سرعت باد و ابرناکی افزایش می یابد و از شنبه شب بارشهای پراکنده در مناطق غربی استان خراسان رضوی هم آغاز می شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز یکشنبه هفته پیش رو نیز بر مقدار و گستردگی بارشها افزوده می شود و شاهد بارشهای رگباری و گاهی وقوع رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.

آهنگرزاده با بیان این که بارشها تا روز دوشنبه به صورت پراکنده ادامه می‌یابد افزود: بیشترین بارش این سامانه در روز یکشنبه و کاهش نسبی دما در روز دوشنبه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha