سزارین در خراسان شمالی حدود ۱۷ درصد کمتر از میانگین کشوری است

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هم اکنون زایمان به روش سزارین در بیمارستان‌های استان به ۳۷.۴۴ درصد رسیده که از میانگین کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمتر است.

دکتر محمدرضا جمعه زاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که میانگین زایمان به روش سزارین در کشور ۵۴.۳ درصد است.

وی افزود: همچنین در حالی که درصد سزارین نخست‌زا در کشور ۵۷.۵۸ درصد است، این میانگین در استان ۳۷.۹۰ ثبت شده است که این امر به آموزش های دانشگاه علوم پزشکی، فرهنگ‌سازی و ترغیب مادران برای زایمان طبیعی در سال های اخیر بر می گردد.

جمعه زاده با بیان اینکه روش طبیعی زایمان‌ مادران باردار با هدف فرزندآوری ایمن رویکرد دانشگاه علوم پزشکی استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۶۲۷ زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است که از این تعداد  ۶ هزار و ۲۳ مادر باردار استان زایمان طبیعی داشته اند.

وی با اشاره به فواید زایمان طبیعی و عوارض روش سزارین، خاطرنشان کرد: وضعیت جسمانی بیشتر مادرانی که با روش طبیع فرزند خود را به دنیا می آورند به سرعت بهبود یافته و نوزادان سالمی خواهند داشت.

جمعه زاده افزود: همچنین زایمان های بعدی هم در فرایندی کوتاه تر و با ریسک بسیار کم برای مادر و فرزند طی خواهد شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha