امام جمعه موقت مهاباد: والدین فرزندان خود را به نماز خواندن تشویق کنند

مهاباد- ایرنا- امام جمعه موقت مهاباد با تاکید بر اینکه والدین باید فرزندان خود را بیش از پیش به نماز خواندن تشویق کنند، گفت: توجه به نماز در کانون خانواده ها، فرزندان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

به گزارش ایرنا، ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: والدین باید در خانه به شیوه‌های مختلفی از جمله رفتن به مساجد و نماز جمعه، فرزندان خود را به برپایی نماز تشویق کنند تا به این وسیله آرامش و امنیت در محیط خانواده ها برقرار شود. 

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ۲۷ رجب و معراج النبی (ص) به پیروان پیامبر صلح و مهربانی، این روز را فرصتی برای تحکیم وحدت و انسجام مسلمانان دانست و گفت: بعثت رسول خاتم (ص)، از اعیاد بزرگ اسلامی و یک عید آسمانی پر از نور، برکت و رحمت برای بشریت است.

امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به اینکه پیامبر (ص) برخی از اصول و فروع دین اسلام را در شب معراج به مسلمانان ابلاغ کرد، اضافه کرد: در معراج، خداوند نماز را بر بندگان خود واجب کرد و به آنها نوید داد که هر کس نماز بخواند درهای بهشت بر روی وی گشوده می شود.

ماموستا رشیدی ادامه داد: پیامبر با مبعث شدن خود در راستای برطرف کردن اختلافات بشر، مقابله با ستمگران، تذکر و یادآوری به بندگان، دعوت بشر به سوی حیات و زندگی انسانی و طاعت و بندگی خداوند را به مردم اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ۲۷ رجب به روایت مسلمانان اهل تشیع عید مبعث پیامبر اکرم (ص) و به روایت اهل تسنن شب معراج پیامبر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha