کلید حل مشکلات آستارا توسعه تجارت دریایی و ریلی است

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی این شهرستان توسعه و رونق بندر چند منظوره و راه آهن است و در این راستا مسئولان باید همت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نمازجمعه آستارا افزود: روحیه همدلی و همراهی بین مسئولان ارشدآستارا جهت حل مشکلات این شهرستان وجود دارد و با توسعه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی و همچنین تکمیل پروژه راه آهن رشت - آستارا مشکلاتی مثل بیکاری، فقر، اعتیاد، طلاق و حتی ترافیک طولانی پایانه و گمرک آستارا حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید نگاه مسئولان کشوری و استانی به آستارا، نگاه ملی و در راستای منافع سرزمینی باشد و کم کاری های لازم در حوزه لایروبی اسکله توسط پیمانکار این طرح باید جبران شود.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر آزاد سازی سواحل دریای خزر، بیان کرد: آزادسازی نوار ساحلی تا حریم ۶۰ متری یک اقدام قاطعانه است و اگر درست اجرا شود می تواند به یک الگوی انقلابی تبدیل شود.

باقری ارومی افزود: این دستور مربوط به برنامه چهارم توسعه بوده که متاسفانه اجرای آن ۱۴ سال به تاخیر افتاد و اگر دولت های گذشته نیز اینگونه به وظایف خود عمل می کردند خیلی زودتر از اینها شاهد همراهی سازمان های مختلف و حتی نهادهای فراقوه ای مثل صداوسیما در آزادسازی سواحل و حریم رودخانه ها بودیم. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha