استاندار همدان: میزان فرزندآوری در استان نسبت به میانگین کشوری پایین است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه میزان فرزندآوری در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین است گفت: میانگین فرزندآوری در کشور ۱.۷۲ و در استان همدان ۱.۶۹ است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز جمعه در دیدار با متولیان رویداد پیشگام همدان در دانشگاه بوعلی سینا افزود: بخشی از این میانگین، کاذب است و در برخی آمارها و تحقیقات لحاظ نمی‌شود.  

وی در ادامه با اشاره به معضل فرزندآوری در کشور به ویژه استان همدان ادامه داد: این موضوع یکی از مسائل مهم کشور و استان است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

به گفته وی فرزندآوری در کشور و به دنبال آن استان همدان کاهش یافته و همین نیز باعث شد تا سن جمعیتی ما پیر باشد.

قاسمی‌ فرزاد در این دیدار صمیمانه تصریح کرد: تشریح و توضیح دقیق مسائل امری سخت اما برای جامعه موثر است و این تلاش در راستای حل مسائل و مشکلات استان توسط نخبگان و کنشگران جامعه قابل قدردانی است. 

استاندار همدان در ادامه با اشاره به مهاجر پذیر بودن استان گفت: بیشترین مهاجرت به همدان از مناطق غرب کشور صورت می‌گیرد و بخشی‌ از این مهاجرت‌ها نیز مربوط به دانشجویان است که پس از اتمام تحصیل به دلایل مختلفی در همدان ماندگار شده‌اند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: همچنین استان‌های همجوار مثل استان کردستان به دلیل نزدیکی به استان، مهاجرت‌های بسیاری به همدان دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان و سازمان تبلیغات اسلامی استان، پنجمین رویداد مقدماتی و اولین رویداد پیشرفته پیشگام در همدان فعالیت می‌کند و افرادی دغدغه‌مند که به درستی مطالبه‌گری می‌کنند را پرورش می‌دهد.

در این رویداد تیم‌های شرکت‌کننده برای حل مسائل استان دست به تحقیق و تلاش می‌زنند تا برای مردم استان و شهر خود مفید باشند و مشکلی از مردم حل کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha