پنتاگون: آمریکا کمک‌های امنیتی بیشتری به اوکراین می‌کند

تهران- ایرنا- پنتاگون اعلام کرد که آمریکا کمک‌های امنیتی بیشتری به اوکراین خواهد کرد، زیرا دولت این کشور با تهاجم گسترده روسیه مواجه است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از "فرانس ۲۴"، جان کربی سخنگوی پنتاگون عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری گفت: " واضح می‌گویم، ما کمک‌های امنیتی بیشتری به اوکراین خواهیم کرد. این کار را انجام خواهیم داد. نحوه انجام این کار هنوز در حال بررسی است. حریم هوایی اوکراین از دسترس خارج شده است. "

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز جمعه ۴۰ دقیقه درباره تحریم‌ها و کمک‌های دفاعی گفت‌ وگو کردند. 

آمریکا پیش از حمله روسیه به اوکراین چندین محموله سلاح و مهمات را به اوکراین ارسال کرد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نسبت به مداخله خارجی در اوکراین هشدار داده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه‌ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha