۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84663163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های اخیر حجم ورودی آب به سد مهاباد را ۲ برابر کرد

مهاباد- ایرنا- مدیر امور آب مهاباد گفت: بارش های اخیر حجم ورودی آب به مخزن سد این شهر را به ۲۹ مترمکعب بر ثانیه رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر بیشتر است.

رضا جهین روز ‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود این میزان افزایش ولی در حال حاضر تراز سد مهاباد هزار و ۳۴۸ متر از سطح دریاهای آزاد است که این مقدار بیش از سه متر کمتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

وی اضافه کرد: هم اکنون حجم آب مخزن دریاچه سد مهاباد به ۹۳ میلیون متر مکعب رسیده است که این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۱۳۰ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

رییس اداره امور آب مهاباد اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر تاکنون)، ۳۳۳ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده است که این میزان بیش از ۶۰ میلی متر بیشتر از سال قبل است.

جهین، با بیان اینکه ذخایر برفی خوبی در بالا دست مهاباد وجود دارد، اظهار داشت: انتظار داریم با ادامه بارش های بهاری حجم مخزن سد مهاباد افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است و تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد، به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha