تعاون روستایی سمنان با جذب ۷۰۷ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کشاورزی گام برداشت

سمنان- ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۷۰۷ میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌ها و صندوق حمایت از بخش توسعه کشاورزی به وسیله تعاون روستایی استان از ابتدای فروردین امسال تاکنون جذب شد.

 احسان عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  از مجموع ۷۰۷ میلیارد ریال تسهیلات جذب شده در سالجاری ، ۵۸۸ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات دریافتی از صندوق حمایت از بخش توسعه کشاورزی و ۱۱۹ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات دریافتی از بانک‌ها بود.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: تسهیلات در زمینه‌های مختلف مانند توسعه کشاورزی به وسیله تعاونی روستایی و بهره‌برداران استان جذب شده است.

وی ادامه داد: واحد نظام های بهره برداری و نظام صنفی تعاون روستایی استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون در وسعت ۶۹۳هکتار عملیات آب و خاک اجرا کرده است.

وی بیان کرد: اجرای سیستم یکپارچه مالی در بین ۶۲ تعاونی و انجام حسابرسی سالانه و عملیاتی ۱۴۳ تعاونی از دیگر اقدامات انجام شده تعاون روستایی استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون است.

عباسپور تصریح کرد: آموزش و توانمند سازی صنوف، اعضا و ارکان تشکل‌ها و تعاونی‌ها از اولویت‌های تعاون روستایی استان سمنان است و از ابتدای امسال تاکنون ۴۳۹ نفر روز آموزش به جامعه هدف ارائه شده است.

وی یادآور شد: هفت هزار و ۳۱۳ فقره پروانه نظام صنفی به وسیله کارشناسان تعاون روستایی استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون صادر یا تمدید شد.

 تعاون روستایی استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه انبار و تاسیسات ذخیره‌سازی  به حجم سه‌هزار تن احداث کرده است که نقشی مهم در افزایش مدت نگهداری محصولات کشاورزی و کمک به کشاورزان استان دارد.

به گزارش ایرنا، ۴۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و ۱۸ درصد سهم اشتغال این استان مربوط به کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha