تعاون روستایی استان سمنان امسال ۳۴ هزار تن نهاده دامی توزیع کرد

سمنان- ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۳۴ هزار تن انواع نهاده‌های دامی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون به منظور رفع نیاز دام و کمک به دامپروران در استان عرضه شد.

احسان عباسپور عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: اولویت تعاون روستایی در زنجیره تولید پشتیبانی قبل و بعد از تولید است که قبل از تولید تامین نهاده ها از قبیل کود، سم، ذرت، جو، گندم، یونجه و کنجاله سویا به منظور رونق کشاورزی و تامین نهاده دامی در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: ارتقای سهم تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در تامین نهاده ها اعم از کود، سم، بذر و ماشین آلات کشاورزی و ارتقای جایگاه آنها در خرید، بازاریابی و صادرات و برندسازی برای حلقه بعد از تولید مهمترین برنامه تعاون روستایی است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به کشاورزان در دورترین کانون‌های تولید و روستاها از مهمترین رویکردهای دولت است، بیان کرد: ۱۵ هزار و ۵۰۶ تن انواع کود و سموم شیمیایی از ابتدای امسال تا کنون در استان سمنان توزیع شد.

عباسپور یادآور شد: قیمت عرضه کود شیمیایی مشخص و براساس مصوبه کشوری است و تعاون روستایی موظف است تا کود شیمیایی را یکسان با قیمت عرضه در بازار برای کشاورزان در مناطق دوردست تامین عرضه کند.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان خاطرنشان کرد: کودهای شمیایی حاوی موادی مانند ازت، فسفات و پتاسیم به دلیل اینکه وارداتی است نسبت به کودهای تولید داخل با قیمت بیشتری عرضه می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است و بیش از ۶۶ هزار نفر عضو تعاونی های روستایی استان هستند.

به گزارش ایرنا، اکنون بین ۵۰ تا ۷۰ درصد نهاده ها  از طریق اتحادیه ها، تعاونی و تشکل های روستایی تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha