۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84663379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ستاد سفر گیلان از ۲۰ اسفند فعالیت خود را آغاز می کند

رشت – ایرنا – سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه فعالیت ستاد سفر از ۲۰ اسفند آغاز می شود گفت: برگزاری حدود ۴۰۰ نمایشگاه، جشنواره و فروشگاه در قالب ۲۷ نوروزگاه در همه شهرستانها و اماکن تاریخی طرح ریزی شده است.

ولی جهانی روز شنبه در نشست خبری که به منظور تبیین عملکرد این اداره کل در پیش از نوروز ۱۴۰۱ برگزار شد نوروز خوانی در سراسر استان را یکی از برنامه ها برای جشن سال نو عنوان کرد و افزود: با توجه به احتمال حضور گسترده گردشگران در تعطیلات نوروز در استان این اداره‌کل با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی بویژه ستاد مقابله با کرونا مهیای پذیرش گردشگران نوروزی می شود.

وی اظهار داشت : ۵۰۰ مکان تاریخی بازگشایی و ۳۰ میراث طبیعی اعم از غارها ، آبشارها و جنگل های هیرکانی پذیرای گردشگران نوروزی می شوند و با هماهنگی های انجام شده از ظرفیت مفاخر فرهنگی هر شهرستان برای معرفی پیشینه و غنای فرهنگی بهره می جوییم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: استان گیلان با دارا بودن ظرفیت‌های ویژه در خصوص حوزه‌های گردشگری و تأسیسات اقامتی، تمدن و فرهنگی غنی در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی و همچنین چندین روستا و شهر ملی و جهانی صنایع‌دستی می‌تواند نقش محوری در توسعه گردشگری منطقه شمال فلات البرز ایفا کند.

جهانی گفت: بنابر نظر کارشناسان شاهد حضور گسترده گردشگران در ایام نوروزی خواهیم بود که باید با همت تمامی دستگاه‌های اجرایی در کمیته‌های ده‌گانه معرفی شده در ستاد اجرایی خدمات سفر و هماهنگی واحدهای گردشگری اقامتی و همچنین نیروی انتظامی زمینه میزبانی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کنیم.

پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان تاسیسات گردشگری و هنرمندان صنایع دستی در بحث کرونا اشاره کرد و افزود: این اقدام تثبیت ۲هزار و ۱۰۰ شغل را در پی داشته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گیلان همچنین اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری به استان ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که ۳۰۰ میلیارد ریال متعلق به زیرساخت های گردشگری ،۴۰۰ میلیارد ریال مرمت بناهای تاریخی و طرح توسعه موزه های ملی استان گیلان است .

جهانی گفت: در حوزه گردشگری ۲۴۱ پروژه با برآورد حجم سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد تومان در حال اجرا داریم ؛۷۱ منطقه نمونه گردشگری در گیلان وجود دارد که هر کدام بعنوان یکی از جاذبه های استان و پروژه ای برای سرمایه گذاری مورد تایید قرار گرفته است و با حجم سرمایه گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان موافقت اصولی صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش شش برابری صادرات صنایع دستی گفت: تجاری سازی محصولات صنایع دستی در اولویت برنامه هاست و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان صنایع دستی پرداخت شده است.
گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری مهیای میزبانی حضور گردشگران نوروزی می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha