۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبر: 84663398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در استان همدان به ۷۵ کیلومتر می‌رسد

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبر: 84663398
سرعت وزش باد در استان همدان به ۷۵ کیلومتر می‌رسد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی خروج سامانه بارشی از آسمان استان، سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۷۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

«محمد حسن باقری شکیب» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: وضعیت آب و هوایی استان همدان در روزهای آینده پایدار است و بر همین اساس تا انتهای هفته جاری از بارش باران و برف خبری نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شد، گفت: به دلیل افزایش سرعت وزش باد امکان خسارت به تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

به گفته وی، دمای کمینه بیشتر نقاط استان همدان نسبت به امروز بین هفت تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

باقری شکیب ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه باران سنجی دورنیان از توابع شهرستان کبودرآهنگ با ۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته و ایستگاه هواشناسی دانشگاه بوعلی سینا چهار میلیمتر بارش را ثبت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهر بهار با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند و رزن با یک درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۵ و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha