١٨ هزار تن آلایش غیرخوراکی دام امسال از استان سمنان صادر شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: یک میلیون و ۸۲ هزار و ۶۸۵ کیلوگرم آلایش غیرخوراکی دام از ابتدای سال ١۴٠٠ تا دی ماه از استان به کشورهای آسیایی صادر و ارزآوری شد.

حمیدرضا حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یک میلیون و ۸۲ هزار و ۶۸۵  کیلوگرم آلایش غیرخوراکی دام طی ۳۶ محموله صادرات شد و برای کشور ارزآوری کرد.

وی ادامه داد: دام و طیور زنده، گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز به منظور حفظ ثبات و تامین نیاز بازار داخلی از ابتدای امسال تا کنون صادر نشد.

حسینی با بیان اینکه کرک بز در خارج از کشور بازار خوبی دارد، تصریح کرد: ۳۴ هزار و ۷۴۹ کیلوگرم کرک بز طی ۱۶ محموله  از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال از مبدا استان سمنان به خارج از کشور صادر شد.

وی بیان کرد: استان سمنان یکی از قطب‌های مهم کشور در زمینه تولید داروهای دامی است و از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بیش از ۴۵ هزار و ۵۷۰ کیلوگرم انواع داروهای دامی طی هفت محموله از مبدا سمنان به خارج از کشور صادر و منجر به ارزآوری برای کشور شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی مانند چین مقصد انواع محصولات دامی و دامپزشکی استان است.
حسینی بیان کرد: برای جابه‌جایی محموله‌های صادراتی از مبدا استان سمنان ۵۹ گواهی حمل از ابتدای امسال تا پایان دی ماه صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: هشت میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ دلار از محل صادرات فرآورده‌های خام دامی و داروهای دامی از مبدا استان برای کشور ارزآوری شد.

وی یادآور شد: از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال  برای۲۴۹ هزار و ۸۳۲ راس دام گواهی حمل وارده بین استانی یا بیرون استانی صادر شد.
وی اظهار داشت: ۲۰۵ هزار و ۱۱۱ راس دام از شهرستانی به شهرستان دیگر و یا به خارج از استان با صدور گواهی حمل، طی فروردین تا آذر امسال جابه جا و منتقل شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ۲۰۸ هزار و ۱۶۵ راس دام و ۱۹ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۴۹۳ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان دی کشتار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha