چهارمحال و بختیاری در هفته نخست از اسفند شاهد چه اخباری بود

شهرکرد- ایرنا - آمادگی برای اجرای طرح‌های توسعه فولاد، تشدید نظارت‌ها بر توزیع آرد و تاکید امام‌جمعه شهرکرد بر پاسخگویی بیشتر مسوولان به مطالبات مردمی از جمله مهمترین رویدهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته به شمار می‌رود.

در هفته‌ای که گذشت، غلامرضا شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور شرکت در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرد. در این آیین که روز سوم اسفند با حضور جمعی از مسوولان در مرکز اتاق بازرگانی برگزار شد، یک صادرکننده نمونه ملی و ۱۰ صادرکننده نمونه استانی معرفی و تجلیل شدند.

امیرحسین عرب‌زاده معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور نیز با سفر به شهرکرد در آیین معارفه مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری شرکت کرد. در این آیین علی نصیری به عنوان سرپرست این اداره کل جایگزین نرگس عسگری شد.

همچنین از دیگر انتصابات این هفته می‌توان به تعیین احسان قائدی به عنوان رییس حوزه هنری استان اشاره کرد. قائدی با حکم رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی کشور عهده‌دار هدایت این نهاد فرهنگی هنری شد.

غلامعلی حیدری استاندار نیز در این هفته با صدور احکامی شهباز اکبری به عنوان سرپرست فرمانداری کوهرنگ منصوب کرد و شهرام خواجوی چالشتری سرپرستی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری را بر عهده گرفت. حسین کاووسی هم به عنوان سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کار خود را در این حوزه آغاز کرد.

استاندار در این هفته دیداری نیز با مدیران عامل شرکت‌های فولاد سفیددشت، فولاد تاراز و ورق خودرو در چهارمحال و بختیاری داشت و از آمادگی استان برای اجرای طرح‌های صنایع فولاد به منظور رفع مشکلات بیکاری در استان خبر داد.

غلامعلی حیدری همچنین در همراهی با نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان و کیار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی در نشست با معاون اجرایی رییس‌جمهور حضور یافت تا در خصوص مسائل و مشکلات شهرستان کوهرنگ گفت‌وگو و رایزنی کند.

برگزاری پنجاه و سومین نشست آرد و نان استان و نشست‌های ستاد استانی مقابله با کرونا، هماهنگی اجرای طرح‌های عمرانی از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، هماهنگی سفر رییس‌جمهور به استان و  آیین افتتاح هیات‌های صلح شهرستان شهرکرد نیز از دیگر رویدادهای چهارمحال و بختیاری در این هفته به شمار می‌رود.

آیین نکوداشت مربیان برتر فوتبال چهارمحال و بختیاری نیز اواخر هفته به طور همزمان با سراسر کشور و به میزبانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان در شهرکرد برگزار شد که در طی آن از مریم کریمی، محمد پرکاس فارسانی و علی مرتضایی چلیچه به عنوان برترین‌های عرصه مربیگری فوتبال و فرامرز امیدی به عنوان مسوول کانون مربیان همچنین از مقصود قربانی محیط‌بان ورزشی با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

چهارمحال و بختیاری آمادگی اجرای طرح‌های توسعه فولاد را دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه توسعه صنایع می‌تواند گامی موثر در ایجاد اشتغال پایدار باشد، گفت: آمادگی حمایت برای اجرای طرح‌های توسعه فولاد در استان را داریم چرا که صنایع فولادی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

غلامعلی حیدری با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین موضوعات در استان بحث بیکاری است، اظهار داشت: صنایع به‌خوبی می‌توانند در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام بردارند و صنعت فولاد یکی از صنایع بسیار ارزشمند در حوزه تولید و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه نرخ بالای بیکاری در این استان موجب شده است تا آمار مهاجرت به استان‌های مجاور به‌ شدت بالا برود، این مساله آسیب‌های بسیاری را به دنبال داشت، باید با ایجاد اشتغال پایدار از مهاجرت به سایر استان‌ها جلوگیری کنیم.

دستگاه‌های اجرایی بیش از گذشته پاسخگوی مطالبات مردمی باشند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به افزایش مراجعات مردمی به دفاتر ائمه جمعه برای رسیدگی به امورات و مشکلاتشان، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که لازم است دستگاه‌های اجرایی بیشتر از گذشته پاسخگوی نیازها و مطالبات مردمی باشند و آن‌ها را قانع و راهنمایی کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: ادارات و دستگاه‌ها با باز گذاشتن درها به روی مردم و پاسخگویی به آنان، امید را ایجاد کنند.

وی گسترش میزهای خدمت در حاشیه نماز جمعه و بیش از آن در ادارات و حضور مسوولان در قبل و بعد از اقامه نماز را به عنوان راهی برای افزایش پاسخگویی به مردم دانست و تصریح کرد: بنا به تجربه ۴۰ ساله به نظر می‌رسد هر زمان دستگاه‌ها و متولیان نتوانسته‌اند به خوبی به مطالبات مردمی پاسخ دهند، مراجعات آنان به دفاتر ائمه جمعه افزون‌تر شده است.

عوارضی از تزریق واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تنها ۱۰ مورد عارضه مشکوک گزارش شده است که پس از بررسی‌های انجام شده ارتباط قطعی آن با واکسن ثابت نشد.

علی احمدی افزود: عوارض ناشی از تزریق واکسن به صورت خفیف وجود دارد که طبیعی است اما عارضه جدی و یا موردی از فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان گزارش نشده است.

وی یادآور شد: تنها ۱۰ مورد عارضه مشکوک در استان به ثبت رسیده که یا به علت واکنش اضطرابی و یا همزمانی بیماری‌ها رخ داده است که ارتباط قطعی آن با واکسن ثابت نشده است.

فراهم شدن مقدمات ثبت هَفشجِان به‌ عنوان شهر ملی حجاری‌های سنگی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به قدمت ۸۰۰ ساله هفشجان در رشته سنگ‌تراشی گفت: مقدمات ثبت شهر هَفشجِان شهرستان شهرکرد به‌عنوان شهر ملی حجاری‌های سنگی فراهم شده است.

علیرضا جیلان با بیان اینکه تولیدات صنایع‌دستی رشته سنگ‌تراشی هفشجان نه تنها شهرت استانی و کشوری بلکه از معروفیت در سطح جهانی برخوردار است، افزود:  در روند تهیه پرونده ثبت هفشجان به‌ عنوان شهر ملی حجاری‌های سنگی به شناسایی و اصلاح طرح‌ها و نقش‌مایه‌ها، مُهر اصالت ملی، نشان مرغوبیت بین‌المللی، تدوین استاندارد ملی، تدوین استاندارد آموزش شغلی، المان‌های شهری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بناهای ثبت ملی شده، اماکن تاریخی مورد بهره‌برداری صنایع‌دستی، ثبت میراث ناملموس و ملموس، ثبت نشانه‌های جغرافیایی، انجمن‌ها، کانون‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، شرکت‌های تعاونی، اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی توجه شده است.

فرمانداران در شهرستان‌ها نظارت بیشتری بر توزیع آرد داشته باشند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران باید نظارت بیشتری بر توزیع آرد در  شهرستان داشته و گزارش‌های تخلف را به شرکت غله اعلام کنند تا مدیریت بهتری در حوزه توزیع آرد انجام شود.

محمدکاظم منزوی به نظارت بیشتر به توزیع آرد، کم‌فروشی و کیفیت آرد و نان در استان تاکید کرد و یادآور شد: آمار تخلفات در حوزه آرد و نان از هر شهرستان به صورت ماهانه به دبیرخانه شورای آرد و نان استان  ارسال شود تا در خصوص رفع مشکلات برنامه‌ریزی شود.

منزوی با تاکید بر بازدید میدانی توسط بازرسان از کارخانه‌های تولید آرد، نانوایی‌ها و توزیع‌کنندگان آرد گفت: نتایج گزارش‌های تهیه شده از نمونه‌گیری از آردهای تولیدی به دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارسال شود.

برگزاری جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین برای سومین بار به تعویق افتاد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال ‌و بختیاری با اشاره به تعویق زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان برای سومین بار در سال جاری گفت: در صورت بهبود شرایط کرونا در بروجن به عنوان میزبان این جشنواره، برگزاری آن در ابتدای سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

شهرام فرجی افزود: برنامه‌ریزی برای برپایی دوازدهمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در اواخر سال ۹۹ انجام و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن نیز به طور کامل تامین شد و تنها مشکل برای به تعویق افتادن چند باره زمان برگزاری آن به علت شدت یافتن شیوع کرونا و قرار گرفتن شهرستان بروجن در شرایط قرمز کرونایی بوده است.

طرح نظارتی نوروز در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز در استان خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

غلامرضا قائدامینی افزود: بازرسی از واحدهای صنفی عرضه‌کننده کالاهای پر تقاضا از جمله کیف، کفش، پوشاک، لوازم خانگی و واحدهای خدماتی از جمله آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، کارواش، شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری در طرح نظارتی نوروزی سازمان صمت قرار دارد.

وی ادامه داد: نظارت بر رعایت درصد سود خرده‌فروشی و عمده‌فروشی کالاها، نظارت و بازرسی ویژه بر کالاهای مربوط به حوزه حمل‌ونقل با توجه به افزایش سفرهای درون و برون‌شهری، برگزاری گشت‌های مشترک تخصصی با ادارات مربوطه از جمله اتاق اصناف، حمل‌ونقل و پایانه‌ها، تعزیرات حکومتی، علوم پزشکی، مرکز بهداشت و اداره کل استاندارد از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار طرح نظارتی نوروز قرار دارد و از سوی ۶ تیم انجام می‌شود.

برداشت گیاه بومی" کِلِوُس "در چهارمحال و بختیاری ممنوع شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: کلوس از گونه‌های مرتعی نادر در استان است که در مناطق کوهستانی با شرایط آب و هوایی خاص رشد می‌کند و به دلیل برداشت بی‌رویه و بوته‌کنی در چند سال اخیر، در معرض انقراض قرار گرفته است.

اصغر احمدی افزود: با اقدام کنندگان به بوته‌کنی و برداشت کلوس در محل رشد گیاه و همچنین فروشندگان کلوس در صورتی که محرز شود این گونه را از مناطق کوهستانی یا عرصه‌های منابع طبیعی برداشت شده است، برابر قانون برخورد خواهد شد.

هزار میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به شهرستان کوهرنگ اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای محرومیت‌زدایی از شهرستان کوهرنگ در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی این شهرستان مصوب شد.

علی شهریارپور افزود: علاوه بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار مقرر شد تا شرکت گاز به ۲۵ روستای سخت گذر شهرستان کوهرنگ نیز گازرسانی کند.

وی با بیان اینکه مقرر است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه دستگاه آمبولانس در اختیار شهرستان کوهرنگ قرار دهد، تصریح کرد: برای نگهداری از راه‌های شهرستان نیز مقرر شد تا راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سه دستگاه ماشین‌آلات سنگین به این شهرستان اختصاص دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha