۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 880
کد خبر: 84663533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جهان از روسیه گرفته نمی‌شود

تهران- ایرنا- فدراسیون بین‌المللی والیبال اعلام کرد که میزبانی مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۲ از روسیه گرفته نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، فدراسیون بین‌المللی والیبال اعلام کرد که با وجود بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک، قصد ندارد میزبانی مسابقات قهرمانی مردان جهان در روسیه را لغو کند.

هفته گذشته و پس از اینکه احتمال حمله نظامی روسیه به کشور اوکراین بالا گرفت، احتمال لغو میزبانی روسیه در مسابقات قهرمانی والیبال جهان هم مطرح شد. فدراسیون والیبال لهستان هم برای جایگزینی روسیه اعلام آمادگی کرد اما فدراسیون بین‌المللی والیبال با این درخواست مخالفت و اعلام کرد که این مسابقات به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد.

پس از اینکه ارتش روسیه هجوم به خاک اوکراین را آغاز کرد، کمیته بین‌المللی المپیک از همه فدراسیون‌های جهانی درخواست کرد که میزبانی مسابقات در روسیه و بلاروس را لغو کنند. با این وجود فدراسیون بین‌المللی والیبال با صدور بیانیه جدیدی، این درخواست را رد کرد.

فدراسیون بین‌المللی والیبال در این بیانیه با تاکید بر اینکه ورزش همیشه باید از سیاست جدا باشد، اعلام کرد که قصد ندارد میزبانی روسیه را لغو کند.

«اروین انگاپث» ستاره تیم ملی والیبال فرانسه که با این تیم مدال طلای المپیک توکیو را کسب کرد، در واکنش به این خبر اعلام کرد که در صورت برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در روسیه، در این مسابقات شرکت نمی‌کند.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از چهارم شهریور ۱۴۰۱ به میزبانی ۶ شهر روسیه برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی در شهر کراسنویارسک با تیم‌های آرژانتین، مصر و هلند رقابت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha