۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84663654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش غواصی در استخرها از برنامه‌های فدراسیون نجات غریق است

اصفهان-ایرنا- رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: آموزش غواصی در استخرها از برنامه‌های این نهاد است که با هدف توسعه این رشته انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی حیدری، روز شنبه در جلسه مجمع انتخاباتی هیات نجات غریق و غواصی استان اصفهان افزود: مُجوز غواصی در استخرها اخذ شده است و از این پس در کنار شنا و نجات غریق، غواصی در استخرها نیز آموزش داده می‌شود. 

وی از آموزش نجات غریق به ۳۳ هزار معلم ورزش در کشور در قالب انعقاد تفاهمنامه‌ با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد:  این آموزش به مدت ۲ سال ادامه خواهد داشت تا آنان بتوانند منشا آموزش به ۱۴.۵ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور باشند. 

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی با تاکید بر اینکه این طرح برای کاهش مرگ و میر ناشی از غرق شدن دانش‌آموزان است، تصریح کرد: با آموزش همگانی می‌توان شمار غرق‌شدگان را کاست و بی‌شک نجات جان انسان‌ها همچون کسب مدال المپیک با ارزش است. 

حیدری با اشاره به امضای تفاهمنامه‌ با جامعه عشایری کشور خاطرنشان کرد: این امر نیز به‌منظور کاهش شمار غرق شدگان در رودخانه‌ها و دریاها انجام شده است. 

وی افزود: رسانه‌ها در آموزش و فرهنگ‌سازی، بازوی توانایی در کنار هیات‌ها و فدراسیون هستند که از این طریق روز به‌روز از تعداد غریق‌ها کاسته شود. 

به گفته وی، نخستین مرحله اردوی تیم ملی نجات غریق برای اعزام به مسابقات جهانی در بوشهر آغاز شده است و ۲ ورزشکار اصفهانی نیز در اردوی تدارکاتی حضور دارند. 

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی تصریح کرد: قصد داریم مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور را سال آینده در اصفهان برگزار کنیم زیرا این استان از مناطق مطرح در رشته نامبرده و دارای مربیان کاربلد است. 

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان در این جلسه گفت: برنامه‌های روی کاغذ رییس جدید این هیات باید به برنامه‌های عملیاتی و راهبردی تبدیل شود و در این راستا اسناد بالادستی فدراسیون مد نظر قرار گیرد. 

سیدمحمد طباطبایی خاطرنشان کرد: رای اعضای مجمع و خِرد جمعی برای این اداره کل اهمیت دارد بر همین اساس تغییر اساسنامه هیات‌ها و ورود هرچه بیشتر نهادهای مرتبط با ورزش در دستور کار قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: مجمع انتخاباتی هیات نجات غریق و غواصی استان، نخستین مجمعی است که بر اساس بخشنامه جدید ابلاغ شده برگزار شد و مشارکت نهادهای بیشتری مانند شهرداری و بسیج و ورزش دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری را شاهد بودیم. 

به گزارش ایرنا، بالغ بر سه هزار استخر در کشور وجود دارد.

شهزاد موحدی در جلسه مجمع انتخاباتی استان اصفهان که امروز با حضور مهدی حیدری رییس فدراسیون برگزار شد ٢۵ رای از ٢۶ رای حاضران در جلسه را بدست آورد. 

میثم شکیب‌زاد، دیگر نامزد مجمع از حضور در انتخابات انصراف داد. 

 استان اصفهان بیش از ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha