۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبر: 84663681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده روی میلیونی زائران به سمت بارگاه امام موسی کاظم (ع) در کاظمین

تهران – ایرنا – میلیون ها نفر از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در عراق از چند روز گذشته با پای پیاده برای زیارت و شرکت در آیین های سوگواری شهادت امام موسی کاظم (ع) سفر خود را به سمت کاظمین آغاز کرده اند.

به گزارش ایرنا، زائران حرم امامین جوادین (ع) از سراسر عراق به ویژه استان های جنوبی و مرکزی خود را به کاظمین در شمال بغداد می رسانند تا در سالروز شهادت این امام همام عزاداری کنند.

گزارش ها از عراق حاکی است که مسیرهای مختلف به بغداد پایتخت شاهد حرکت گسترده و پیاده زائران برای حضور در کاظمین و بارگاه ملکوتی امام موسی کاظم (ع) است.

رسانه های عراقی نیز در این باره اعلام کردند که شمار زائران امسال در مقایسه با سال های گذشته بسیار بیشتر شده است.

سال گذشته شمار زائران در شب شهادت امام کاظم (ع) و شب پیش از آن به اوج خود رسید اما امسال زائران از یک هفته پیش از سالروز شهادت این امام خود را به کاظمین رسانده اند.

اکنون خیابان های اطراف کاظمین مملو از جمعیت مشتاق است و مردم از هر سو برای زیارت حرم امامین جوادین (ع) خود را به کاظمین می رسانند و هر لحظه بر شمار زائران افزوده می شود و در شب شهادت ایشان اجتماع زوار به اوج خود می رسد.

همزمان با آغاز پیاده روی نیز، موکب های پذیرایی از زائران امام موسی کاظم (ع) در مسیرهای حرکت آنان از جمله در  ورودی کاظمین برپا شده است .

مجاوران حرم امامین جوادین (ع) نیز با نذری و دادن «چای» و «کیک» از زائران پذیرایی می کنند تا در ثواب زیارت آنان شریک باشند.

امشب که شب شهادت امام موسی کاظم (ع) است، کاظمین عراق به صحنه شور و ماتم میلیون ها شیعه پیرو ائمه اطهار (ع) تبدیل می شود و زائران در رثای شهادت «ستاره شمالی بغداد» به عزا می نشینند.

دولت عراق نیز برای سهولت در زیارت و پیاده روی شیفتگان امامت و ولایت فردا (یکشنبه) سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را در سراسر این کشور تعطیل رسمی اعلام کرد.

امام موسی کاظم (ع) برای ۳۵ سال یکی از دوره های پر افت و خیز امامت را برعهده داشت و در طول عمر بابرکت خویش حاکمیت چند خلیفه عباسی را درک کرد اما در نهایت به دست «هارون الرشید» خلیفه عباسی در زندان به شهادت رسید.

روایت ها درباره طول دوران زندان این امام همام متفاوت است و به گفته برخی ۱۴ سال از عمر شریفشان را در زندان سپری کردند.

باب الحوائج

امام هفتم بیش از هر لقبی به این لقب یاد می شود و از همه ی القاب آن بزرگوار مشهورتر و معروف تر است. در میان عام و خاص مشهور است که هیچ گرفتار و یا اندوه رسیده ای رو به آن حضرت نیاورد، مگر این که خداوند گرفتاریها و غم های او را برطرف ساخت، هیچ کسی به ضریح مقدس او پناهنده نشد جز این که حاجاتش برآورده شده و با دلی شاد و فکری آسوده از رنجها و بلایای روزگار و حوادث دوران به میان خانواده اش بازگشته است و همه شیعیان آن حضرت بلکه توده مسلمان با اختلاف طبقات و درجاتی که دارند به این مطلب معتقدند.

کاظم

این لقب را از آن جهت به ایشان داده شده است که نسبت به هر نوع سرکوبی و ستمی که از ستمگران می دیدند، خشم خود را فرو می خوردند، به حدی که با زهر جفا در سیاهچاله زندان به شهادت رسیدند و هرگز از غمها و گرفتاری هایشان به کسی چیزی نگفتند، بلکه در مقابل آن همه شداید به شکر و ثنای خدا می پرداختند.

ابن اثیر می گوید: ایشان به خاطر شکیبائی و نرمش اخلاقی و نیکی در برابر بدی،به این لقب، مشهور شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha