آیین نامه اجرایی قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ابلاغ شد

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهور آیین نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۴) قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی موضوع نحوه تشخیص مالکان واحدهای مسکونی اقشار کم درآمد ابلاغ کرد.

به گزارش روز شنبه حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه یکم اسفند ۱۴۰۰ و در اجرای حکم مندرج در تبصره (۲) ماده (۴) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، آیین نامه اجرایی این تبصره شامل نحوه تشخیص مالکان واحدهای مسکونی اقشار کم درآمد برای کمک به آنان را تصویب کرد.

به موجب آیین نامه یاد شده، کلیه مشمولان از پرداخت سهم خود از حق بیمه پایه موضوع قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، به ترتیبی که در این آیین نامه تعیین می شود، معاف هستند و سهم آنها از محل اعتبارات مندرج در ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اعتبارات موضوع مواد (۱۶) و (۱۷) قانون مدیریت بحران کشور تأمین و پرداخت می ‌شود.

همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور موظف هستند ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین نامه و پس از آن به طور سالانه یکبار (حداکثر تا پایان خرداد هر سال) اطلاعات و مشخصات مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش خود را به تفکیک کد ملی مالک و کد پستی واحد مسکونی دارای انشعاب قانونی برق و کد اختصاصی انشعاب برق واحد مسکونی به صورت برخط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.

وزارت نیرو نیز مکلف است با همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین نامه و پس از آن به طور سالانه یکبار (حداکثر تا پایان خرداد هر سال) اطلاعات و مشخصات مالکان واحدهای مسکونی را به تفکیک کد ملی مالک و کد پستی واحد مسکونی دارای انشعاب قانونی برق و کد اختصاصی انشعاب برق واحد مسکونی به صورت برخط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است براساس اطلاعات دریافتی از دستگاه های مذکور، هر ساله حداکثر تا پایان تیرماه نسبت به دهک بندی و تشخیص مشمولان این آیین نامه اقدام و اطلاعات دهک خانوار به همراه کد ملی مالک و کد پستی واحد مسکونی دارای انشعاب قانونی برق و کد اختصاصی انشعاب برق واحد مسکونی را به صورت برخط به صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان ارسال کند و صندوق نیز مکلف است پس از دریافت فهرست مشمولان، متناسب با اعتبارات تخصیص داده شده که در بودجه سنواتی با پیشنهاد بیمه مرکزی ایران پیش بینی شده است، ظرف یک ماه اقدامات لازم در راستای بهره مندی مشمولان از معافیت موضوع این آیین نامه را به عمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha