بارش‌ها در آذربایجان‌غربی ۱.۶ درصد بالاتر از متوسط طولانی‌مدت

ارومیه- ایرنا- مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش ۱۷۹ میلی‌متری از ابتدای مهر تا امروز در استان گفت: این میزان ۱.۶ درصد معادل سه میلی‌متر بیشتر از مدت مشابه طولانی مدت است.

مهرنگ دوستی رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه طولانی مدت، ۱۷۶ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده بود.

وی اضافه کرد: همچنین میزان بارش طی سال آبی جاری (از اول مهر تا امروز) در آذربایجان‌غربی ۲ درصد کمتر از سال آبی گذشته است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ حوضه دریاچه ارومیه و زاب شاهد رشد بارش ها و در حوضه ارس کاهش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم، بیان کرد: این رشد در حوضه دریاچه ارومیه ۱.۸ درصد، رودخانه زاب ۰.۴ (چهار دهم) درصد بوده و بارش ها در حوضه ارس هم ۱۴ درصد کاهش یافته است.

مدیر مطالعات  پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین میزان بارش امسال در ۲ حوضه دریاچه ارومیه و زاب به ترتیب ۶.۳ و ۱۵ درصد بیشتر از متوسط بلندمدت بوده و در حوضه ارس کاهش ۱۸ درصدی را در مقایسه با طولانی مدت شاهد هستیم.

دوستی رضایی گفت: طی سال آبی جاری شاهد بارش ۴۵۰ میلی متری در حوضه زاب، ۱۹۸ میلی متری در حوضه دریاچه ارومیه و ۸۰ میلی متری در حوضه ارس هستیم.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های با بارش مناسب کشور بوده و متوسط بارش در این استان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر است.

سال گذشته کمتر از ۳۰۰  میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این رقم پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری تفاوت چندانی نداشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha