نقشه مهندسی فرهنگی فارس سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود

شیراز- ایرنا- رئیس دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی این استان سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

عنایت الله زمانی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نقشه در قالب کتاب تهیه شده و در حال توزیع است که در انتهای نگارش نهایی این نقشه وظایف هر یک از دستگاه‌ها نیز ذکر شده است.
او اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به کل استان‌ها اعلام کرده که پنج اولویت خود را مشخص و اعلام کنند و فارس نخستین استانی بود که سند آن در جریان سفر رئیس جمهور به فارس در مهرماه امسال رونمایی شد.
رئیس دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: در حال رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هستیم تا دستگاه‌ها در بحث تامین اعتباری برای اجرای سند دچار مشکل نشوند.
زمانی افزود: بنا شده که اعتبار دستگاه‌های فرهنگی استان مبتنی بر اجرای این سند باشد و آنها این سند را مبنای کار فرهنگی خود قرار دهند.
رئیس دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: مبنای تخصیص اعتبار و پرداخت به هر مجموعه‌ای این است که هر تصمیم گیری فرهنگی باید در چارچوب سند و به تصویب شورای فرهنگ عمومی برسد تا اعتبار لازم به آن مجموعه داده شود.
وی بیان کرد: یکی از بندهای پنج گانه این سند خانواده متعالی است که دبیرخانه آن در استانداری تشکیل شده و کار نیز در حال انجام است و در سایر بندها نیز کار به همین منوال پیش می‌رود.
او افزود: قطعا اشکال ها و ایرادهای کار در جریان اجرا شناسایی و اصلاح خواهد شد.
زمانی ادامه داد: این طرح پنج ساله است و از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ اجرا خواهد شد اما یک سال به یکسال تمدید می‌شود و ممکن است در سال دوم اجرا اولویت استان تغییر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha