استرالیا به دنبال حرکت مشترک جهانی برای تحریم های ضربه زننده به پوتین

تهران- ایرنا -وزیر امور خارجه استرالیا امروز شنبه اعلام کرد کشورش به دنبال پیوستن به دیگر کشورها برای تحریم های مستقیم علیه «ولادیمیر پوتین» و اقدامات مالی تنبیهی برای اعضای پارلمان و دیگر طرفداران حکومتی روسیه است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، «ماریس پین» وزیر امورخارجه استرالیا در کنفرانس خبری با اعلام اینکه دولت به دنبال راه هایی برای پیوستن به دیگر کشورها برای تحریم مستقیم  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و اقدامات مالی تنبیهی برای اعضای پارلمان و دیگر طرفداران حکومتی روسیه است افزود : «این گامی استثنایی برای تحریم رهبرهاست، اما باید توجه داشت اکنون نیز شرایطی استثنایی حاکم است.»

او در ادامه سخنانش اضافه کرد ولادیمیر پوتین قدرت شخصی بی مانندی را برکشورش اعمال می کند و تصمیم گرفته تا جنگی در کشور همسایه راه بیندازد که خطری برای روسیه نیست. زیرا او می خواهد تاریخ را برگرداند و آزادی و دموکراسی را از مردم اوکراین بگیرد.

ماریس پین همچنین گفت استرالیا ۳۳۹ عضو از دومای روسیه و ۸ نفر از طرفداران حکومتی را هدف تحریم هایش قرار خواهد داد. این بسته تحریم های جدید در ادامه تحریم های هفته گذشته استرالیا می باشد. 

با این حال او بار دیگر تاکید کرد اولویت فوری بعدی تحریم ها حلقه اطراف  «ولادیمیر پوتین» و وزارت دفاع روسیه می باشد. 

از طرفی آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و انگلیس اعلام کردند تحریم هایی علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری  و «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه اعمال می کنند. این درحالی است که واشنگتن به دنبال تشدید فشار بر مسکو در پی حمله روسیه به اوکراین است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha