درخشش خبرنگاران و عکاسان ایرنا در جشنواره رسانه ای ابوذر استان فارس
از چپ: حمیدرضا خلیقی، محمدامین افشارپور، رضا قادری و شیواالسادات عطاران

شیراز-ایرنا- چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان فارس با درخشش خبرنگاران و عکاسان ایرنا فارس پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این جشنواره که روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز، استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر و رییس سازمان بسیج رسانه برگزار شد از بین ۴۶۰ اثر ارسال شده  ۳۵ اثر عنوان آثار  منتخب برگزیده شدند.       

در بخش خبر محمد امین افشار پور از ایرنا رتبه نخست کسب کرد و در بخش تیتر نیز شایسته تقدیر شد، رضا قادری عکاس ایرنا عنوان سوم به خود اختصاص داد، شیوا السادات عطاران عکاس ایرنا شایسته تقدیر شد.

حمیدرضا ( سیروس) خلیقی خبرنگار ایرنا نیز به پاس یک عمر فعالیت رسانه ای مستمر به عنوان چهره ماندگار رسانه های فارس معرفی شد.

 همچنین از بین آثار ارسالی  مریم مرادی، فاطمه حبیبی و سعید رضا امیرآبادی عناوین اول تا سوم بخش گزارش تحلیلی را از آن خود کردند، در این بخش محسن نیدانی نیز حائز عنوان شایسته تقدیر شد.

در بخش گزارش خبری نیز زهرا علی اکبری  اول شد، فریبا غلامی دوم و  زهرا زارع‌ پور و زهرا فخیم زاده عنوان سوم مشترک به خود اختصاص دادند و  فاطمه اسدزاده و  زینب برزگر هم شایسته تقدیر شدند.

 در بخش تیتر نیز  سعید رضا امیرآبادی با تیتر سرنوشت مرغ ها در انتظار گوسفندان عنوان نخست،کسب کرد ، زهرا زارع‌پور با تیتر آزمایش در آزمایش خصوصی‌سازی مردود شد مقام دوم از آن خود کرد و  محمدامین افشارپور از ایرنا با تیتر شیراز گردی ویروس با اتوبوس، بر سکوی سوم ایستاد. 

همچنین در بخش مقاله و یادداشت محمد عسلی  اول شد ،سید علی اصغر موسوی و ابراهیم عباسی دوم شدند ، احمدرضا سهرابی هم عنوان سوم به خود اختصاص داد و زهرا حیدری هم  عنوان شایسته تقدیر از آن خود کرد.

در بخش مصاحبه نیز فاطمه ایزدی مقام نخست کسب کرد، جلال الدین عرفانی و  راضیه نجار به ترتیب دوم و سوم شدند و  حسین حسن پور به عنوان شایسته تقدیر دست یافت.

همچنین در بخش خبر،  محمد امین افشار پور بر سکوی نخست ایستاد، محسن تورع  دوم شد،  لیلا غضنفری هم بر سکوی سوم ایستاد و  محمد جلالی نیز شایسته تقدیر شد.

در بخش عکس نیز امین برنجکار مقام نخست کسب کرد، امین فایضی و امیر صادقیان دوم شدند ، رضا قادری  از ایرنا و سهیلا ستایش عنوان سوم به خود اختصاص دادند، شیوا عطاران از ایرنا، احمدرضا مداح  و  محمدحسین نیک پور هم  شایسته تقدیر شدند.

 در بخش خبر جریان ساز  سعید پرویزی از خبرگزاری صدا و سیما بخاطر گزارش های متعدد تاثیرگذار و جریان ساز و علی فتحی فرد از بسیج رسانه مرودشت به دلیل  پیگیری جدی مطالبات مردمی در رسانه نیز به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس که با عنوان گرامیداشت زنده یاد حجت الله موسوی تصویر بردار باشگاه خبرنگاران جوان شیراز برگزار شد، جهش تولید، امیدآفرینی، ظرفیت های کشاورزی استان، حقوق شهروندی، بصیرت و دشمن شناسی، آسیب‌های احتماعی، بیانیه گام دوم، کمک مومنانه، مدافعان سلامت و شهدای رسانه ای، سبک زندگی، فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی، بود.

آثار نفرات برتر نیز استان فارس به مرحله کشوری ارسال خواهد شد.

  صداقت و شجاعت رسانه‌ها از عوامل مهم در ایجاد و افزایش سرمایه‌های اجتماعی

  محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس در شیراز بیان کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود که شجاعت و صداقت رسانه‌ای داشته باشند تا بتوان سرمایه‌های اجتماعی را بیش از هر زمان دیگری افزایش داد. 

وی افزود: برگزار کنندگان جشنواره ابوذر تلاش کرده‌اند این جشنواره همه ویژگی‌های یک جشنواره ارزشی را داشته باشد و با توجه به شرایطی که در جامعه ایجاد شده است، بتواند در قالب خبر، گزارش و محتوای رسانه‌ای در جامعه نقش آفرینی کند. 

ایمانیه  با بیان اینکه در شرایط کنونی کرونا حضور رسانه‌ها به شدت نیاز است، گفت: خبرها، گزارش‌ها و کتاب‌هایی درباره مدافعان سلامت، خاطرات آنها یا بیماران چاپ و منتشر شده که فعالیت رسانه‌ای است و باید ادامه پیدا کند. 

استاندار فارس خطاب به اهالی رسانه گفت: در این عرصه تلاش کنید و من هم در حدی که توان داشته باشم در خدمت رسانه‌های استان خواهم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha