ساخت پروژه منطقه نمونه گردشگری طرلاب قم از سر گرفته می‌شود

قم-ایرنا-مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قم نسبت به از سرگیری ساخت منطقه نمونه گردشگری طرلاب قم تاکید کرد و گفت:‌جلسه بررسی و رسیدگی به این منطقه نمونه گردشگری برگزار و پرونده برای تمدید موافقت‌نامه تاسیس به کارگروه زیربنایی استان ارجاع شد.

به گزارش روز شنبه روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی،گردشگری  و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی با بیان این که طبق توافق اولیه شهرک فرودگاهی قم به دو بخش ۳۰۰ هکتاری گردشگری و ۲۶۵۰ هکتاری فرودگاهی تفکیک شده که در آن هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش‌بینی ساخت مراکز گردشگری سلامت در نظر گرفته شده بود  افزود:‌ این طرح  به علت توقف ساخت فرودگاه متوقف شده بود که با رفع موانع ساخت منطقه گردشکری طرلاب از سر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری طرلاب مصوبه هیات وزیران را دارد که  پس از وقفه ۱۰ ساله شاهد شروع مجدد ساخت این پروژه خواهیم بود.

ارجمندی  یکی از مشکلات عمده قم در زمینه گردشگری را عدم ماندگاری مسافران و گردشگران در این شهر دانست و گفت: وجود ظرفیت‌هایی مانند مناطق نمونه گردشگری  افزایش ماندگاری مسافران را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به رفع موانع منطقه نمونه گردشگری طرلاب گفت: طبق توافق اولیه شهرک فرودگاهی قم به دو بخش ۳۰۰ هکتاری گردشگری و ۲۶۵۰ هکتاری فرودگاهی تفکیک شده که در آن هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش‌بینی ساخت مراکز گردشگری سلامت در نظر گرفته شده بود، اما این طرح به علت توقف ساخت فرودگاه متوقف شده بود.

تفاهم‌نامه ساخت فرودگاه و در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۱۳۸۹ بین شرکت ارم‌کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن‌ماه همان سال آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha