۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84663982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امور تربیتی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است

سنندج-ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان، گفت: امور تربیتی یکی از رویش های انقلاب اسلامی است، نهادی که با انقلاب پدیدار شد و کارکرد بسیار خوبی تاکنون داشته است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر شنبه در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته تربیت اسلامی استان کردستان با تبریک فرا رسیدن هشتم اسفند، سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی به عملکرد و درخشش این نهاد در دهه اول انقلاب پرداخت و اظهار داشت: در آن دوران، امور تربیتی نسل خاصی را برای حضور در جبهه و سنگر جهاد و دفاع از کشور آماده کرد.

وی با اشاره به تداوم عملکرد مطلوب امور تربیتی تاکنون، افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی و حاکمیت فضای مجازی و تاثیرگذاری آن، وظیفه و رسالت دست اندرکاران و مربیان امور تربیتی در شرایط فعلی حساس تر، پیچیده تر و سخت تر شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان از معلمان به عنوان قشر زحمت کش و تاثیر گذار جامعه نام برد و گفت: این قشر در طول سال‌های بعد از انقلاب علیرغم مسایل و مشکلات تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند و ثمره کارشان امروز به بار نشسته است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به امور تربیتی و پیگیری اقدامات این نهاد با شدت و سهولت هر چه بیشتر، اظهار داشت: با وجود هجمه های فراوان، سه موضوع مباحث اعتقادی، معنویت و تربیت  باید در دستور کار مربیان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه بخش عمده فعالیت‌های امور تربیتی به مباحث اعتقادی مربوط می‌شود، تاکید کرد: نباید از این موضوع غفلت شود و در شرایط کنونی توجه به مسائل اعتقادی خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه امور تربیتی یعنی تربیت انسان وفلسفه وجودی امور تربیتی انسان سازی است، یادآور شد: تربیت روندی است که روحیات اخلاقی می خواهد، اگر این نگاه حاکم باشد، اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه ابراز امیدواری کرد با اقدامات و برنامه های دست اندرکاران امور تربیتی، انسانهای شایسته ای پرورش و تحویل جامعه شود و آنها خدمتگزار نظام مقدس و مردم باشند.

دراین نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز گزارشی از مهمتریت اقدامات، موفقیت‌ها و دستاوردهای معاونت پرورشی و فرهنگی استان در حوزه های مختلف ارائه کرد.
 
هشتم اسفند با عنوان سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha