مهم‌ترین الزام آمایش سرزمینی بهره‌گیری از شاخص‌های جمعیتی است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: مهم ترین الزام اجرای آمایش سرزمینی، بهره گیری و استفاده از شاخص جمعیتی کشور نظیر آمار موالید، مرگ و میر، ازدواج و طلاق است.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست شورای راهبردی استان ایلام، اظهار داشت: سه ضلع مهم و تعیین کننده در تشکیل یک حکومت قدرتمند، جمعیت، وسعت و امنیت است و چنانچه هر کشور در هر کدام از این مولفه ها از استاندارد تعیین شده برخوردار نباشد با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: برخی کشورهایی اروپایی که مشکل کمبود جمعیت دارند با اعطای امتیازات زیاد به افراد سایر کشورها برای اقامت در آن کشور، سعی در افزایش جمعیت خود دارند.

استاندار ایلام افزود: آمار جمعیتی در قدرت کشورها به ویژه یک کشور اسلامی بسیار تعیین کننده و حیاتی است و باید تمامی دستگاه ها اجرایی در راستای تحقق این مهم اهتمام جدی باشند. 

بهرام نیا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع فرزندآوری افزود: همه برای تحقق فرمایشات ایشان باید از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی که تا حدودی مانع از کاهش میزان ازدواج و فرزندآوری در کشور شده، اما متغیرهای دیگری وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران، رسانه‌ها و صدا و سیما و افراد دارای نفوذ کلام با ایجاد میزگردها و کنفرانس ها، متغیرهای مثبت فرزند آوری را مطرح و مردم را فرزندآوری ترغیب کنیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: پایین آمدن سن ازدواج، فرزند آوری و کاهش طلاق نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند با همراهی همه مردم است. 

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به نمای نامطلوب برخی ادارات استان نیز گفت: رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان باید در سال ۱۴۰۱ اعتبارات لازم را برای تکمیل ساختمان‌های نیمه کار ادارات استان اختصاص دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha