استقبال از کالای ایرانی زمینه‌ساز حضور مستمر شرکت‌های کشورمان در پاکستان است

کراچی - ایرنا - سرپرست شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه بین المللی بازرگانی در پاکستان با تاکید بر نقش آفرینی بخش خصوصی برای توسعه تجارت دوجانبه، گفت: استقبال بازرگانان و عموم مردم از کالاهای ایرانی در پاکستان زمینه ساز حضور مستمر شرکت‌های کشورمان در پاکستان است.

«سعید دهقانی» مدیرعامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری ایران روز یکشنبه همزمان با آخرین روز از سومین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی در شهر «کراچی» طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری رویدادهای نمایشگاهی یک ابزار برای ارائه توانمندی‌های شرکت‌ها و یک بستر مناسب برای توسعه فضای تجاری تلقی می‌شود و در این راستا قابلیت شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف در کراچی پاکستان به نمایش گذاشته شد.

وی اظهار داشت: پیگیری‌های بعد از نمایشگاه، موفقیت این رویداد و نتیجه بخش بودن مذاکرات با طرف‌های مقابل را نشان می‌دهد لذا پس از مذاکرات در نمایشگاه قبلی در پاکستان با پیگیری‌های مستمر و با توجه به قراردادهایی که منعقد شد، زمینه حضور فعال و دوباره نمایندگان ایرانی در نمایشگاه فعلی فراهم شد.

این فعال تجاری کشورمان افزود: نمایشگاه بین المللی بازرگانی پاکستان طی ۳ روز نشان داد که مردم این کشور، تجار و شرکت‌های داخلی علاقه مند به کالاهای ایرانی هستند.

وی گفت: اقبال عمومی کالاهای ایرانی در پاکستان وجود دارد، شرکت‌های حاضر از کشورمان از فضای نمایشگاه و بازدیدکنندگان راضی بودند و این حکایت از مشارکت سازنده دو همسایه برای تعاملات تجاری از طریق برگزاری نمایشگاه‌های بازرگانی دارد.

سعید دهقانی تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه تجارت با همسایگان بخش خصوصی نیز باید تمرکز ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد، ما نیز با همین ایده پاکستان را یکی از اهداف اصلی برای برگزاری رویدادهای تجاری انتخاب کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: کیفیت بالا و مرغوبیت کالای ایرانی زمینه ساز حضور مستمر شرکت‌های کشورمان در پاکستان است و برهمین اساس بنا داریم تا هر ۳ ماه یکبار در رویدادهای نمایشگاهی مشارکت کرده و شرکت‌های دیگر کشورمان را با بازار بزرگ پاکستان آشنا کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری ایران افزود: علاوه بر پاکستان مقصد بعدی ما برای نمایشگاه در حوزه آسیای میانه و کشور قزاقستان است و فرآیند اطلاع رسانی و ثبت نام شرکت‌های متقاضی با همکاری اتاق‌های بازرگانی ایران و قزاقستان به زودی انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در راستای افزایش بهره‌وری از نمایشگاه بازرگانی پاکستان قرار است فردا نشست تخصصی میان نمایندگان شرکت‌های ایرانی با تجار و واردکنندگان پاکستانی و اعضای اتاق بازرگانی کراچی برگزار شود. همچنین روز چهارشنبه نشست تخصصی با سرکنسول ایران در کراچی برای بررسی موضوعات مختلف از جمله چالش‌ها و راهکارهای توسعه صادرات و تجارت با پاکستان منعقد می‌شود.

دهقانی افزود: در پایان لازم می‌دانیم که از همکاری و همراهی سازمان توسعه تجارت ایران، سرکنسول کشورمان در کراچی، کارشناس اقتصادی و رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در این شهر که بی دریغ و بی منت زمینه برگزاری چنین رویدادهایی را فراهم می‌کنند، تشکر و قدردانی نماییم.

براساس این گزارش، سومین نمایشگاه بین المللی بازرگانی پاکستان که با حضور کشورمان و همراهی ۸ شرکت از جمهوری اسلامی ایران از روز جمعه گذشته در شهر «کراچی» آغاز به کار کرده بود امروز به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha