حدود ۵۰ هزار مستمری بگیر و بازنشسته تامین اجتماعی زنجان عیدی خود را دریافت کرده‌اند

زنجان- ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته عیدی حدود ۵۰ هزار مستمری بگیر و بازنشسته تامین اجتماعی این استان هریک به مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

دکتر محمود عزیزخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با همراهی دولت سیزدهم در زمینه تادیه بخشی از دیون سازمان تامین اجتماعی، عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان طی روزهای هفتم و هشتم اسفند جاری پرداخت شد.

وی یادآوری کرد: مطابق با مصوبه هیأت وزیران مبلغ عیدی برای هر پرونده فعال مستمری بگیر اعم از بازنشستگی، از کار افتادگی‌کلی و بازماندگان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گفته این مسوول، بازنشستگان به ازای همسر ۴۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل خود نیز ۱۵۰هزار تومان دریافت کردند.

عزیزخانی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات پرداختی مستمری بگیران تأمین اجتماعی، حدود هشت درصد از مستمری بگیران مشمول دریافت عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و مابقی عیدی مربوط به متاهلین یا متکفلین است.

وی اظهار داشت: همچنین همسران بازمانده مستمری‌بگیر تامین اجتماعی نیز عیدی مربوط به متاهلین را دریافت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت ادامه داد: شمار مستمری بگیران تامین اجتماعی این استان نسبت به ۲ سال گذشته سه هزار نفر افزایش یافته است که در این راستا حدود ۵۰ هزار نفر مستمری‌بگیر زنجانی مشمول همسان سازی حقوق شده‌اند.

وی افزود: تامین اجتماعی یک سازمان غیردولتی عمومی است که بخش عمده مالی آن از محل حق بیمه‌ها "با مشارکت بیمه‌شده و کارفرم" تامین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: این استان هفت شعبه دائم تامین اجتماعی و یک شعبه اقماری دارد و ۹ کارگزاری اصلی و اقماری نیز در استان فعالیت می‌کند.

عزیزخانی خاطرنشان کرد: رعایت عدالت بیمه‌ای و انصاف در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، به صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha