بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند کاهش بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی تعداد بستری را در بیمارستانهای این استان به کمتر از هزار نفر رساند.

دکتر محمد پهلوان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا جمعیت کنونی بیماران کووید ۱۹ تحت درمان را در بیمارستانهای خراسان رضوی ۹۹۰ نفر اعلام و بیان کرد: تعداد کل بیماران بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی ظرف ۱۰ روز اخیر بالاتر از هزار نفر بود اما تداوم روند کاهش بیماران کووید ۱۹ در این استان برای نخستین بار ظرف همین مدت شمار شهروندان بیمار را به زیر هزار نفر رسانده است. 

وی ادامه داد: ۷۳۵ نفر از این بیماران در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند. این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد به ساکنان ۱۵ شهرستان دیگر از مجموع شهرستانهای ۳۳ گانه خراسان رضوی خدمت می‌کند. 

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین ۲۳۴ نفر از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های خراسان رضوی، بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان می‌باشند.

وی افزود: هم‌اینک بطور روزانه ۲۳۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری می‌شوند.

دکتر پهلوان ادامه داد: روند بستری‌شدگان روزانه و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی رو به کاهش است، اما باید توجه داشت که این وضعیت شکننده و ناپایدار است و همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پوشش فراگیر واکسیناسیون مورد تاکید است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۳۰ هزار و ۹۴۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۶ هزار و ۳۹۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۶۳۳ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۷۶۶ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۳۶۱ دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۷۳ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۴۱ میلیون و ۶ هزار دُز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۴۳۳ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۲۷۷ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۹۱ نفر را گرفته است. ۳۶۳ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۷۳۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم در جهان درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۸۰ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۰۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۷۲ هزار و ۲۰۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل، فرانسه و انگلستان بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha