۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84664709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان فرصتی برای توسعه کردستان و کشور است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان گفت: ایجاد این منطقه، در کنار توسعه اقتصادی کردستان، به رونق و تعالی این مهم در کشور منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در جلسه شورای اداری کردستان در سنندج اظهار داشت: بالاخره بعد از سال ها تلاش و پیگیری، شاهد اتفاق بزرگی در کردستان هستیم و عملیات اجرایی مناطق آزاد بانه و مریوان امروز و فردا آغاز می شود که موفقیت بسیار بزرگی است.

وی ضمن تقدیر از تلاش مسوولان پیشین به ویژه استاندار سابق کردستان برای تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان در مجمع تشخیص مصلح نظام و دفاع خوب استان در این زمینه، افزود: این توفیق حاصل شد که در دولت جدید مسوولیت مناطق آزاد به کسی واگذار شود که جزو نیروهای توانمند و عملیاتی کشور است و مایه تحول اقتصادی کشور خواهد بود.

استاندار کردستان بر توجیه داشتن ایجاد مناطق آزاد بانه و مریوان با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان تاکید و اضافه کرد: امسال تاکنون و در شرایط اقتصادی کنونی، حدود هفت میلیارد دلار مبادلات تجاری از طریق مرز باشماق انجام شده که نشان از ظرفیت بالای این منطقه در بحث تجارت دارد.

زارعی کوشا به مزیت های بسیار خوب منطقه آزاد برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان اشاره کرد و ادامه داد: به دولت پیشنهاد دادیم که پیگیر ایجاد منطقه آزاد مشترک با عراق باشیم.

وی از امضای تفاهم نامه سه جانبه با کشور عراق در مریوان و اجرای منطقه آزاد تجاری در مریوان در روز دوشنبه (فردا) خبر داد و افزود: عزم دولت، رشد اقتصادی و بهبود وضعیت مردم و رفع مشکلات است و باید از ظرفیت های منطقه آزاد به خوبی بهره گرفت.

وی انتخاب مدیریت منطقه آزاد بانه و مریوان را نوید بخش تحرک اقتصادی خوب برای استان دانست و اظهار داشت: انتظار داریم منطقه آزاد بانه و مریوان، جزو اولین مناطق آزاد اجرا در کشور باشد و در چند سال آینده به عنوان منطقه ای فعال شناخته شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه اجرای موفق منطقه آزاد مستلزم همراهی نمایندگان مجلس است، ادامه داد: در فعالیت دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی در استان بوده ایم و باید از تریبون های مختلف و در مجموعه دولت برای توسعه استان هر چه بیشتر تلاش کنیم.

زارعی کوشا بر تلاش برای تقویت قدرت چانه زنی استان در دولت تاکید کرد و گفت: در کنار مدیریت خوب بارش برف سنگین اخیر، اعتبارات خشکسالی بسیار خوبی دریافت و در این زمینه رتبه اول را در کشور کسب کردیم.

وی اظهار داشت: از ۳۰ هزار میلیارد ریالی که در کشور برای جبران خشکسالی اختصاص یافته، ۷.۸ درصد آن معادل ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال سهم کردستان است.

در این جلسه،  مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در حکمی «حمیدرضا بیتا» را به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد بانه ـ مریوان منصوب کرد.

از جمله سوابق کاری بیتا می‌توان به مدیر پروژه مشاور طرح فاز سوم تغلیظ مس سرچشمه، مدیر پروژه طرح جامع تغلیظ مس درآلو(EPC)، مدیریت پروژه (EPC) راه آهن دورودـ خرمشهر و همچنین مدیر پروژه طرح گرمسیری (تونل KT۱) اشاره کرد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد بانه ـ مریوان همچنین مدیریت احداث ابر پروژه‌های ریلی، قطار شهری، سدسازی، انتقال آب و مدیر و مشاور احداث بزرگترین مجتمع تولید کنستانتره مس خاورمیانه را در سوابق کاری خود دارد.

سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی امروز به منظور شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان به کردستان کرده است.

شرکت در نشست شورای اداری استان کردستان و سفر به شهرستان های بانه و مریوان از جمله برنامه های سفر ٢ روزه سعید محمد به کردستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha