آنکارا خواستار توقف فوری حملات روسیه به اوکراین شد

تهران - ایرنا - ترکیه در ادامه واکنش های مقامات این کشور به حملات روسیه به اوکراین تاکید کرد که حملات مسکو باید فورا متوقف و مذاکرات آتش بس میان دو طرف آغاز شود.

به گزارش ایرنا، "ابراهیم کالین" سخنگوی دولت ترکیه امروز (یکشنبه) در توئیتی نوشت: در چهارمین روز از جنگ اوکراین، درخواست رئیس جمهوری ترکیه (اردوغان) را تکرار می‌کنیم: حملات روسیه باید فورا متوقف و مذاکرات آتش بس آغاز شود.

وی تاکید کرد: برای این که در این جنگ غیر قانونی و ناعادلانه، مردم اوکراین بیشتر از این متحمل آسیب نشوند، ما به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.
روز گذشته نیز، وزیر امور خارجه ترکیه از همتای روس خود خواست تا ارتش روسیه به عملیات نظامی در خاک اوکراین پایان دهد. مولود چاووش اوغلو در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود، اعلام کرد که تشدید بیشتر تنش‌های نظامی به نفع کسی نیست.

آنکارا خواستار توقف فوری حملات روسیه به اوکراین شد

وی همچنین گفته بود که ترکیه نمی‌تواند مانع از دسترسی رزم ناوهای روسیه به دریای سیاه با عبور از تنگه های بُسفُر و داردانل شود، زیرا بر اساس یک بند معاهده بین‌المللی شناورها اجازه بازگشت به مقر اصلی خود را دارند.

همزمان با چهارمین روز جنگ در اوکراین، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین هم روز یکشنبه اعلام کرد که هیاتی از روسیه متشکل از مقاماتی از وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و دفتر رئیس جمهوری این کشور برای مذاکره با اوکراین، وارد بلاورس شد.

دیپلمات‌ها می‌گویند، این نشست به درخواست آمریکا و آلبانی برگزار خواهد شد تا در پی وتوی قطعنامه پیشنهادی قبلی این دو کشور از سوی روسیه، بحران اوکراین و محکومیت اقدام نظامی مسکو را در مجمع عمومی سازمان ملل پیگیری کنند.
نشست امروز (یکشنبه) شورای امنیت، چهارمین نشست اضطراری این شورا در طول هفت روز اخیر خواهد بود که برای رأی‌گیری درباره پیش نویس قطعنامه‌ای است که درخواست نشست ویژه و فوری در مجمع عمومی سازمان ملل را در خصوص بحران اوکراین دارد.

روز شنبه، ۵۱ کشور جهان در بیانیه مشترکی پس از آنکه روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه خود را در نشست شورای امنیت وتو کرد، اعلام کردند موضوع حمله روسیه به اوکراین را در مجمع عمومی سازمان ملل پیگیری خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha