۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷
کد خبر: 84664807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی کره جنوبی و آمریکا درباره پرتاب موشک کره شمالی

تهران – ایرنا - نمایندگان ارشد هسته ای کره جنوبی و آمریکا امروز یکشنبه درباره پرتاب موشک کره شمالی گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که مقامات ارشد کره جنوبی و آمریکا روز یکشنبه در باره برنامه موشکی و در مورد آخرین آزمایش موشکی پیونگ یانگ رایزنی تلفنی داشتند.

در این گفت و گو، نو کیو دوک، نماینده ویژه در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره، و سونگ کیم، همتای آمریکایی او، ارزیابی های خود را از اقدام کره شمالی به اشتراک گذاشتند و "نگرانی و تاسف عمیق" خود رادر این زمینه  ابراز کردند.

به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، در اوایل روز یکشنبه، کره شمالی در هشتمین نمایش قدرت خود در سال جاری یک موشک بالستیک را به سمت دریای شرق شلیک کرد.

این گزارش می افزاید: این پرتاب که احتمالا یک موشک بالستیک باشد، پس از آن انجام شد که کره شمالی در روز ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) هفت دور آزمایش موشکی از جمله پرتاب موشک بالستیک میان برد انجام داد.

بنا به گزارش یونهاپ، این وزارتخانه افزود، نو و سونگ توافق کردند که کره جنوبی و آمریکا، به عنوان دو کشور متحد، موضع دفاعی ترکیبی خود را حفظ کنند و به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای تعامل با کره شمالی و گفت و گو و هماهنگی نزدیک با یکدیگر ادامه دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha