حضور دانش‌آموزان در مدرسه باعث کاهش آسیب‌های روحی و روانی آنان می‌شود

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حضور دانش‌آموزان در مدارس در زمینه یادگیری و تعلیم و تربیت گفت: حضور دانش‌آموزان در مدرسه در کاهش آسیب‌های روحی و روانی آنها اثر گذار است.

افشین امیریان روز یکشنبه در جریان بازدید سرزده از تعدادی از مدارس استان به منظور بررسی نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، با تقدیر از زحمات معلمان که در دوران شیوع ویروس کرونا فعالیت آنها چندین برابر افزایش یافته است، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت دانش‌آموزان و معلمان برای وزارت آموزش و پرورش در اولویت است.

وی اظهار داشت: در این ایام برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که با دوری دانش‌آموزان از مدرسه، به سلامت روان و تعلیم و تربیت آن‌ها ضربه‌ای وارد نشود.

به گفته وی، امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که جایگزینی برای مدرسه و معلم و آموزش حضوری وجود ندارد و دوری دانش‌آموزان از مدرسه، علاوه بر مشکلات آموزشی، مشکلات سلامت روانی و جسمی را نیز در پی خواهد داشت.

امیریان افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ،مورد بازدید در سطح عالی است و خانواده‌ها نیز با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این سطح، با کادر مدارس همکاری کنند و از امکانات آموزش حضوری استفاده کنند.

وی به مصوبه ستاد کرونا استان بر حضور ۳۰ درصدی دانش‌آموزان در مناطق قرمز و به صورت اختیاری اشاره کرد و گفت: نظام تعلیم و تربیت در هیچ شرایطی تعطیل نیست و از همه ظرفیتها برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۲۰هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول علم آموزی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha