مراسم "یک روایت، یک مهندس" در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- مراسمی با عنوان "یک روایت، یک مهندس" شامگاه یکشنبه به مناسبت بزرگداشت "روز مهندس" در محل دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دبیر انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه با توجه به استقبال دانشجویان برای دومین سال پیاپی با حضور جمعی از مهندسان دانش‌آموخته این دانشگاه برگزار شده است.

امیر حجتی افزود: در این مراسم جمعی از استادان حوزه مهندسی شامل "دکتر انوشیروان فرشیدیانفر، دکتر احسان‌الله اژدری، دکتر سیدمهدی مدنی، دکتر فریناز علی‌اصغری ثانی، دکتر شبنم یزدانی و حسین کلهر" مسیر طی شده تجربیات دانشجویی در رشته مهندسی تا فعالیتهای تخصصی خود را برای دانشجویان بیان کردند.

وی ادامه داد: این مهندسان که اکنون در کسوتهای مختلف همچون استاد دانشگاه، کارآفرین و مدیر نخبه در جامعه ایفاگر نقش هستند، راهکارهای موفقیت خود را برای دانشجویان بازگو کردند تا مسیر انتقال تجربه از دانش‌آموختگان دانشگاه به سوی دانشجویان فراهم شود.

دبیر انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاه فردوسی گفت: در پی آن هستیم تا اینگونه نشست ها با هدف انتقال تجربه افراد موفق به دانشجویان، برای سایر رشته ها در دانشگاه فردوسی مشهد برپا شود تا دانشجویان با ایجاد انگیزه و انتخاب الگوی صحیح، آینده خود را به درستی برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی، این نشست به صورت حضوری و مجازی برنامه‌ریزی شد تا امکان استفاده از آن برای همه علاقمندان فراهم شود.

پنجم اسفند ماه روز بزرگذاشت دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، "روز مهندس" نامگذاری شده است. 

مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۳ دانشکده، هفت پژوهشکده، ۱۳ خوابگاه، کتابخانه مرکزی، ساختمانهای اداری، تاسیسات و محوطه‌های ورزشی و فضای سبز در گستره ۳۰۰ هکتاری در جنوب غربی کلانشهر مشهد واقع شده است.

این دانشگاه که در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد، سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز است. هم اینک در دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه ۲۵ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که بیش از چهار هزار نفر آنان در مقطع دکتری، هشت هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha