۱۲۰ مقاله به همایش ملی شهید سلیمانی در قم ارسال شد

قم - ایرنا - دبیر اجرایی همایش ملی شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت از ارسال ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش در قم خبر داد.

سید حامد شاهرخی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همایش شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ روز پانزدهم و همچنین ساعت ۸ تا ۱۲ روز شانزدهم اسفندماه جاری از سوی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به صورت حضوری و مجازی در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می‌شود.

وی افزود: دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد سلیمانی و همچنین چند مرکز حوزوی و دانشگاهی مانند جامعه‌المصطفی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دانشگاه امام صادق (ع)، موسسه آینده روشن و مرکز تخصصی مهدویت در برپایی این همایش همکاری و مشارکت دارند.

شاهرخی با اشاره به ارائه ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش و داوری و ارزیابی این مقاله‌ها از سوی مراکز علمی پژوهشی مذکور گفت: تاکنون ۲۸ کرسی و نشست علمی نیز با حضور استادان حوزه و دانشگاه برگزار کردیم.

وی همچنین با اشاره به خروجی‌های این همایش گفت: کتاب چکیده مقالات، ۲ جلد کتاب کرسی‌ها و نشست‌های علمی، ۲ شماره از فصلنامه علمی پژوهشی جامعه مهدوی، یک شماره از مجله علمی مشرق موعود از جمله آثار این همایش است که رونمایی خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش شهید سلیمانی بیان داشت: ۴ جلد کتاب مجموعه مقاله‌های این همایش نیز بعد از برگزاری آن انتشار پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه آیین افتتاحیه و پایانی این همایش با سخنرانی یکی از شخصیت‌های کشوری و لشکری است گفت: این همایش متشکل از پنج کمیسیون‌ است که در هر یک از این کمیسیون‌ها حداقل ۱۰ مقاله برگزیده شده ارائه می‌شود.  

دبیر علمی این همایش نیز با اشاره به هدف‌های کلی و جزیی این نشست خاطرنشان کرد: تبیین مکتب شهید سلیمانی با رویکرد علمی و تحلیل‌های عقلانی و ورود اقشار خاص و تحصیل‌کرده جامعه از حوزه و دانشگاه به موضوع مکتب و مرام شهید سلیمانی از اهداف کلی این همایش به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام حسین الهی‌نژاد ادامه داد: هر چه حوزه و دانشگاه را درگیر این امر بکنیم و با نگاه علمی، این مکتب و این همایش‌ها را پیش ببریم، گستردگی، فراگیری و نهادینه‌سازی این مکتب در جامعه، با رنگ و بوی علمی و عقلاتی بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه برخی اهداف جزیی این همایش را نیز مورد توجه قرار داد و یادآور شد: تهیه نقشه راه جبهه مقاومت اسلامی بر اساس فرهنگ انتظار و همچنین تبیین و ارائه چشم‌انداز جبهه مقاومت اسلامی از هدف‌های جزیی این همایش می‌باشد.

الهی‌نژاد بیان کرد: مبانی و مولفه‌های مکتب سلیمانی، مبانی و مولفه‌های فرهنگ انتظار در مکتب سلیمانی، شخصیت‌ شناسی سردار سلیمانی و نقش و جایگاه فرهنگ انتظار در مکتب سلیمانی نیز از محورهای این همایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha