تصادفات فوتی درون شهری اردستان امسال ۱۰۰ درصد کاهش یافته است

کاشان - ایرنا - فرمانده انتظامی اردستان گفت: تصادف‌های فوتی و جرحی درون شهری این شهرستان در سال جاری ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش و برخورد با متخلفان رانندگی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده روز یکشنبه در نشست خبری افزود: تصادف‌های جاده‌ای برون شهری منجر به فوت و جرحی اردستان  نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر بوده و اعمال قانون از سوی پلیس راه، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش ۴۵ درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: دستگیری معتادان ۴۲ درصد، توقیف خودروهای حامل مواد مخدر ۱۰ درصد، کشف سوخت و کالای قاچاق ۴۷ درصد افزایش داشته و کشف مواد مخدر برابر با سال گذشته بوده است.

فرمانده انتظامی اردستان به افزایش ۱۰ درصدی کشف کالای قاچاق، ۲۵ درصدی دستگیری شکارچیان غیرمجاز و پنج درصدی نصب‌کننده و توزیع‌کنندگان تجهیزات ماهواره اشاره و اضافه کرد: کشف سرقت، دستگیری سارقان و باندهای سرقت برابر با سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحد مستقل پلیس فتا در محل کلانتری مرکز شهرستان اردستان اظهار داشت: از این‌ پس برای رسیدگی به جرایم اینترنتی و فضای مجازی نیاز به عزیمت به شهر اصفهان نیست و تمامی امور مربوطه در شهرستان انجام خواهد شد.

سرهنگ هاشمی‌زاده درباره برنامه‌های آموزش همگانی گفت: ۲۲۰مورد حضور نیرو در مسجدها و مکان‌های مذهبی و آموزش به مردم‌، ۳۳۰ مورد حضور کارکنان این نیرو در مدرسه‌ها و فضاهای آموزشی برای آموزش دانش آموزان و اولیا، توزیع ۲ هزار و ۲۰۰ بروشور آموزش همگانی در شهرستان و برپایی ۳۳ نمایشگاه تخصصی در مکان‌های فرهنگی از جمله اقدام های انجام شده در سال جاری است.

فرمانده انتظامی اردستان افزود: ۳۳۰ مورد آموزش به صورت هر روز یک پیام از طریق فضای مجازی با همکاری اصحاب رسانه از دیگر فعالیت‌های اجرا شده است.

وی درباره سامانه ۱۱۰ خاطرنشان کرد: شهروندان در سال جاری پنج هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی با ۱۱۰ داشتند که چهار هزار و ۲۰۰ مورد آن عملیاتی و ۲ هزار و ۶۳۱ مورد منجر به تشکیل پرونده شده که هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

سرهنگ هاشمی‌زاده اولویت جرم‌ها در اردستان را به ترتیب سرقت، مواد مخدر، جرم‌ها و تخلف‌های راهنمایی و رانندگی، قاچاق کالا و نزاع و درگیری اعلام کرد و اظهار داشت: در رسانه‌ای کردن جرم‌ها و اتفاق‌های انتظامی حفظ آبروی خانواده های مجرمان اولویت نیروی انتظامی است و تلاش داریم از انتشار اخباری که منجر به آبروریزی خانواده متهمان می‌شود خوداری کنیم.

فرمانده انتظامی اردستان از نصب دوربین‌های پایش در ۴۰ نقطه و ۹ منطقه شهرستان با همکاری شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها خبر داد و گفت: دهستان برزاوند پیشتاز در این طرح است که از سرقت و تخلف‌های دیگر پیشگیری می‌کند.

وی افزود: همکاری و تعامل بین دستگاه‌های اداری شهرستان با این نیرو مناسب است و برای جلوگیری از سرقت سیم‌های مسی برق اداره مربوطه به جایگزینی کابل‌های برق اقدام کرده و دیگر دستگاه‌ها اقدام های حفاظتی بیشتری را در دستور کار دارند و برای جلوگیری از دزدی ۲۵ دستگاه و مردم وظیفه دارند که از اهالی می‌خواهیم از اموال خود بیشتر مراقبت کنند، چرا که پلیس به تنهایی نمی‌تواند از سرقت جلوگیری کند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفرجمعیت،در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha