راه‌آهن چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح راه‌آهن استان، بعنوان طرح اولویت‌دار در سفر آتی رییس‌ جمهور به استان در نظر گرفته شده است، گفت: این طرح در دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی حیدری روز یکشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد،  با تاکید بر اینکه این پروژه از اهمیت زیادی برای این استان برخوردار است و تلاش می‌شود تا در نزدیک‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: امید می‌رود این طرح ظرف دو سال آینده افتتاح شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیشترین عملیات خاکی این طرح به پایان رسیده و حفاری تونل‌های پیش‌بینی شده در مسیر پروژه، رو به اتمام است.

حیدری خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم جهت ریل‌گذاری برخی از قطعه‌های این طرح نیز فراهم است.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

این محور چهار قطعه دارد که قطعه نخست آن از ایستگاه مبارکه استان اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به ۴۱.۸۲ کیلومتر است. قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردی‌ها و قطعه سوم و چهارم نیز از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد در حال اجراست.

۱۵ دستگاه تونل در محور راه‌آهن مبارکه به شهرکرد به طول پنج هزار و ۳۰۰ متر و ۱۱ دهانه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر در طول مسیر احداث می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha