۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84665463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفرهای نوروزی در استان زنجان برمبنای تصمیمات ستاد ملی کرونا انجام می شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: همه برنامه‌های دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با هماهنگی کمیته استانی مبارزه با ویروس کرونا، اجرا و سفرهای نوروزی بر مبنای تصمیمات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، امیر ارجمند عصر یکشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر زنجان افزود: در تمامی موزه‌ها، پایگاه‌ها و کمپ‌های گردشگری، راهنمایان و افرادی که برای ارائه خدمات به گردشگران فعالیت می‌کنند، باید از برخورد مناسب و کارت شناسایی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در تمامی فضاها، اعم از تاریخی و گردشگری با توجه به ظرفیت موجود بازارچه‌های صنایع‌دستی در مجتمع گردشگری پاسارگاد ابهر و محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه و غیره برگزار خواهد شد و با همکاری شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد ‌و شورای اسلامی شهرها برنامه‌های فرهنگی و نوروزگاه را در شهرها و دو اثر تاریخی منحصر به‌ فرد استان برپا خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: نوروزگاه این فرصت را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا با داشتن اوقات فراغتی مفرح در مقاصد گردشگری، با مجموعه آئین‌ها با موضوع مواریث معنوی حوزه نوروز آشنا شوند، به همین دلیل باید جلساتی با هیات امنای بازار برای حضور کسبه بازار در ایام تعطیلات برگزار شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: در این جلسه مقرر شد اماکن اسکان موقت و اضطراری، محل اسکان رایگان، آماده‌سازی مدارس پیش‌بینی و توسط کمیته اسکان و رفاه به دبیرخانه ستاد معرفی شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس گواهی دو دوز کامل تزریق‌ شده واکسن بیماری کرونا یا داشتن گواهی عدم ابتلا (تست منفی) بیماری کرونا به مدت ۷۲ ساعت شرط ورود گردشگران به هتل‌ها و اماکن تاریخی و وسایل نقلیه عمومی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha