پساکرونا موعدی برای جهش ورود گردشگران سلامت به خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پساکرونا موعد قطعی برای جهش ورود زائران خارجی متقاضی خدمات درمان (گردشگران سلامت) به این استان است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا طی ۲ سال اخیر ورود زائران خارجی متقاضی بهره‌مند از خدمات درمان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این مقطع فرصتی شد که در خصوص برخی زیرساختهای مورد نیاز از جمله سامانه جامع گردشگری سلامت، زمینه‌های تسهیل حضور زائران و نظارتهای لازم در کم و کیف خدمات درمانی اقدامات موثر و شایسته‌ای انجام شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تبعات ناشی از افزایش نرخ ارز و ارزانی نسبی خدمات حوزه درمان و سلامت در ایران نسبت به دیگر رقبا و برخی تحولات منطقه‌ای زمینه هایی فراهم کرده که در صورت تغییر شرایط کرونایی و گذر از این وضعیت می توانیم شاهد جهشهای مناسب و چشمگیر در این حوزه باشیم.

وی افزود: علاوه بر آن برخی پروژه‌های تحقیقاتی طی دوران شیوع کرونا در این حوزه آغاز شد که می‌تواند زمینه تقویت اصولی حوزه سلامت و خدمات درمانی به گردشگران خارجی را فراهم کند.

گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می‌شود.

هم اکنون ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.

به گفته رییس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی میزان خسارت کرونا به حوزه گردشگری سلامت این استان تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha