واحد گازی ۳۲ مگاواتی نیروگاه ری برای تعمیرات از مدار تولید خارج شد

شهرری - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه ری گفت: واحد گازی ۳۲ مگاواتی شماره یک به عنوان آخرین واحد از مجموع ۲۱ واحد گازی این نیروگاه برای تعمیرات و بازدید مسیر داغ توربین در سال ۱۴۰۰ به مدت ۲۵ روز از مدار تولید خارج شد.

حمید بادرستانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تمام واحدهای گازی این نیروگاه تحت بازدید و تعمیر و یا در حال تعمیرات هستند، آخرین واحد یعنی واحد گازی ۳۲ مگاواتی شماره یک آسک از مدار خارج و جهت تعمیرات و بازدید مسیر داغ توربین به دست گروه های تعمیراتی سپرده شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده و تعمیرات این واحد آغاز و ۲۵ روز ادامه خواهد داشت و در طول تعمیرات این واحد فعالیت های مختلفی از قبیل دمونتاژ و تست و در صورت نیاز تعویض نازل های سوخت و محفظه های احتراق، انجام تست های مربوط به ژنراتور، بازدید و در صورت نیاز تعویض پره های متحرک و ثابت توربین بر روی تجهیزات این واحد صورت خواهد گرفت.  

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تولید نزدیک به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلو وات ساعت انرژی و افزایش ۱۳ درصدی تولید نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha