۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84665958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت همدلی شیعه و سنی ساکن ایران باید به گوش جهانیان برسد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب برای معرفی وحدت اقوام و مذاهب گوناگون ایران گفت: باید روایت همدلی شیعه و سنی ساکن ایران اسلامی به گوش جهانیان برسد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم روز دوشنبه در نخستین همایش استانی "تقریب مذاهب از نظر تا عمل" اظهارداشت: وحدت و همدلی میان مسلمانان در سراسر جهان از مبعث پیامبر اسلام(ص) تا قیامت یکی از امور مورد تاکید قرآن کریم و ائمه است.

وی تاکید کرد: وحدت و همدلی موضوعی است که اگر همه مسلمانان به آن اعتقاد قلبی و عملی داشته باشند زمینه سعادت و موفقیت‌شان در سراسر جهان فراهم می‌شود.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: وحدت و همدلی میان مسلمانان یکی از موضوعات اساسی در اندیشه دکترین امامین انقلاب از قبل از پیروزی انقلاب شناخته می‌شود که امام راحل پرچمدار آن بود و امروز هم رهبر معظم انقلاب منادی بزرگ وحدت در سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام دیلم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای تقویت وحدت و همدلی، افزود: دشمن از تمام امکانات و فضاهای ماهواره‌ای، سایت‌ها و فضای مجازی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان استفاده می‌کند لذا باید روایت همدلی شیعه و سنی در ایران به گوش جهانیان برسد.

وی اظهارداشت: تاکید دیگر رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین است یعنی قبل از اینکه دشمنان با استفاده از رسانه‌های وهابی و صهیونیستی و تکیه بر اختلافات کوچک در بین جامعه اسلامی تفرقه بی‌اندازند، وحدت و همدلی حاکم تبیین و روایت شود.

وی اظهارداشت: در نشست‌های تخصصی و علمی با ارائه مقالات باید دغدغه مسلمانان و تحرکات دشمن و عوامل واگرایی شناسایی شود و عوامل تقویت کننده همبستگی در میان مسلمانان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

روایت همدلی شیعه و سنی ساکن ایران باید به گوش جهانیان برسد

حجت‌الاسلام علیرضا رحیمی نژاد مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان گلستان هم در این همایش گفت: داشتن ایمان آگاهانه و حقیقی باعث کوشش، شور و شعف برای رسیدن رسالت دینی است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی در جامعه اسلامی، افزود: مسلمانان با داشتن ایمان حقیقی باید اختلافات را کنار گذشته و با تکیه بر مشترکات برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی نژاد گفت: استان گلستان یکی از بهترین نقاط کشور در بحث وحدت و همدلی میان اقوام و مذاهب به عنوان مولفه‌های تمدن نوین اسلامی است.

نوید ثنایی رییس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان گلستان هم در این همایش گفت: نسل پنجم دانشجویان به عنوان "نسل انسان‌ساز و تمدن ساز" در این دانشگاه تربیت می‌شوند که باید آنان را با برگزاری همایش‌های اینچنینی در مسیر همبستگی مذهبی و حفظ وحدت اسلامی سوق داد.

امیر پورشاهرودی دبیر علمی همایش هم گفت: ۳۴ مقاله از اساتید، محققان و دانشجویان استان‌های گلستان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، قم و سیستان و بلوچستان به این همایش ارسال شد که در نهایت با بررسی هیات داوران ۲۶ مقاله برای ارائه شفاهی و پنج مقاله برای چاپ به صورت پوستر انتخاب شد.

وی ارتقای سواد و توانمندی حرفه‌ای دانشجو معلمان در حوزه تقریب، ایجاد فضای گفت و گوی علمی و ارائه راهکارهای ترویج فرهنگ و تفکر تقریبی را از مهمترین اهداف و اهمیت و ضرورت تقریب بین مذاهب اسلامی، تعلیم و تربیت و چالش‌ها و تهدیدات پیش روی تقریب و راهکارهای علمی و عملی نوسازی حرکات تقریبی را از شاخص ترین محورهای همایش امروز برشمرد.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش استانی دانشگاه فرهنگیان، تقریب مذاهب از نظر تا عمل با حضور اساتید، دانشجویان و محققان به میزبانی خانه معلم گنبدکاووس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha