۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84666059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ پنل خورشیدی در مناطق روستایی مراوه‌تپه نصب می‌شود
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرق استان گلستان گفت: تعداد ۲۰ پنل خورشیدی هر کدام با ظرفیت تولید پنج کیلو وات برق بر پشت بام واحدهای مسکونی افراد متقاضی به‌منظور تولید برق و ایجاد درآمد برای آنها نصب می‌شود.

لقمان قربانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پنل‌های خورشیدی با همکاری نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی و پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی توسط این نهاد طی روزهای آینده نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این طرح نصب نیروگاه خورشیدی آنگرید (متصل به شبکه برق) خواهد بود و متقاضی می‌تواند با فروش برق تولیدی نیروگاه خود به دولت در قالب طرح تشویقی وزارت نیرو و خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از طرف دولت برای مدت ۲۰ سال ضمن بازپرداخت تسهیلات از محل فروش برق از یک درآمد خوب و مستمر بهره‌مند شود.

قربانی ادامه داد: در سال اول هر نیروگاه ماهانه بین ۱۱ تا ۱۵ میلیون ریال برای هر خانوار روستایی درآمد ایجاد می‌کند ضمن اینکه با احداث این نیروگاه‌های خورشیدی بخش از زیرساخت اصلی نیاز به برق شهرستان مراوه‌تپه تامین می‌شود.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در مراوه‌تپه در این خصوص خاطرنشان کرد: این نهاد به افراد متقاضی برای نصب نیروگاه خورشیدی حداقل پنج و حداکثر ۱۰ کیلو وات روی پشت بام واحد مسکونی خود تسهیلات پرداخت می‌کند.

محمدرضا فکری تصریح کرد: هزینه راه‌اندازی هر نیروگاه خورشیدی پنج کیلو وات برق مبلغ یک میلیارد ریال است که بنیاد علوی به همین مقدار از طریق بانک سینا تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: برنامه این نهاد در ابتدا پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی پنج نیروگاه خورشیدی در مراوه تپه بود اما به سبب استقبال متقاضی این رقم به ۲۰ دستگاه افزایش یافت و در صورت کشش منطقه و استقبال دوباره متقاضیان یا شرکت‌های پشتیبان در سال آینده نیز تسهیلات مورد نیاز پیش بینی خواهد شد.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا و در گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha