۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84666216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در فاروج خراسان شمالی تامین شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی فاروج در خراسان شمالی گفت: چهار هکتار زمین برای ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان ۵۰ هزار نفری برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن تامین شد.

حسن ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهمیه شهرستان فاروج در طرح ملی نهضت مسکن تامین ۱۷ هکتار زمین برای ساخت  ۱۳۸۴ واحد مسکونی در طی چهار سال است که راه و شهرسازی وظیفه تامین زمین را برعهده دارد و در این حوزه فعالیت های مناسبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون زمین ۴۰۰ واحد مسکونی برای اجرای این طرح تامین شده است، افزود: زمین برای ۴۲ واحد مسکونی از قبل تامین شده و این واحدها در حال ساخت است و با تامین این چهار هکتار ۲۰۰ واحد دیگر نیز احداث می شود و تامین زمین ۱۵۸ واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

ذبیحی ادامه داد: راه و شهرسازی فاروج در تامین زمین طرح نهضت مسکن مشکلی ندارد ولی متاسفانه در این شهرستان از این طرح استقبال مناسبی نشده است.

بر اساس اعلام مسوولان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی برای حل مشکل کمبود مسکن در شهرها و روستاهای استان باید ۳۵ هزار واحد مسکونی ساخته شود و ۲هزار و ۳۸۵ نفر در هشت شهرستان استان متقاضی واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن شدند که بیشترین آن در بجنورد است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha