کره جنوبی: فعالیت ویژه ای درخصوص برنامه اتمی کره شمالی ردیابی نشده است

تهران- ایرنا - وزیر دفاع کره جنوبی گفت: با وجود اینکه به نظر می رسد «پیونگ یانگ» در حال تقویت وضعیت امنیتی در مناطق مرزی اش می باشد اما هیچگونه فعالیت ویژه ای درخصوص برنامه هسته ای کره شمالی ردیابی نشده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ»، «سو ووک»  وزیر دفاع کره جنوبی امروز (دوشنبه) در جلسه کمیته دفاعی پارلمان این کشور، گفت: «هیچگونه فعالیت خاص هسته ای ردیابی نشده است. کره شمالی در حال به روز رسانی ظرفیت های موشکی اش با انجام پرتاب های متنوع موشکی از آغاز سال جاری میلادی و تقویت وضعیت امنیتی در مناطق مرزی می باشد.» 

وزیر دفاع کره جنوبی در ادامه سخنانش درباره آخرین پرتاب موشکی کره شمالی، افزود: «کره شمالی می خواهد از توسعه اکتشاف ماهواره ای به عنوان بهانه ای برای تقویت قدرت دفاعی خود استفاده کند و خط مشی خود که واکنش قدرت در برابر قدرت است را به نمایش بگذارد. همچنین می خواهد همبستگی درونی و داخلی خود را تحکیم کرده و دستاوردهایش را برجسته کند.»

روز یکشنبه کره شمالی موشکی بالستیک را به سوی "دریای شرق" شلیک کرد که هشتمین پرتاب موشکی سال جاری میلادی  برای نمایش قدرتش می باشد. پیونگ یانگ  ادعا کرده است این پرتاب موشک بسیار مهم، برای توسعه اکتشاف ماهواره ای بوده است. 

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، گفت که ارتش این کشور آماده تاثیرات این تهاجم در شبه جزیره کره می باشد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha