۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷
کد خبر: 84666314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین برای دوازدهمین سال پیاپی برترین قطب تولیدی جهان شد

تهران – ایرنا - وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) روز دوشنبه اعلام کرد که چین جایگاه خود را به‌عنوان بزرگترین کشور و مرکز تولیدی جهان برای ۱۲ سال متوالی حفظ کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوای چین، شیائو یاکینگ، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تولید ارزش افزوده بخش تولید این کشور در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۹.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۱.۴ تریلیون یوان (حدود ۴.۹۷ هزار میلیارد دلار آمریکا) رسید که ۲۷.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد.

بنا به گزارش شینهوا، شیائو گفت، به طور خاص، تولید صنایع با فناوری پیشرفته ۱۸.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که تولید تجهیزاتش نیز  ۱۲.۹ درصد افزایش یافته است. دیجیتالی شدن فناوری و توسعه سبز این بخش نیز سرعت خود را افزایش داده است.

در همین حال، چین اکنون بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت به اصطلاح "غول کوچک" یا شرکت کوچک در سطح ملی دارد که هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند و بر نسل های جدید فناوری اطلاعات، تولید تجهیزات پیشرفته، انرژی های جدید، مواد جدید زیست پزشکی و سایر رشته های پیشرفته تمرکز دارند.

شیائو گفت که از نظر توسعه فناوری نسل پنجم تلفن همراه، این کشور تا پایان سال گذشته در مجموع ۱.۴۳ میلیون ایستگاه ۵G ساخته است که با این حساب تعداد تلفن های همراه متصل به شبکه از ۵۲۰ میلیون دستگاه فراتر رفته است.

وزیر صنعت چین گفت: این وزارتخانه سرمایه گذاری در بخش تولید را بیشتر تشویق می کند و از شرکت ها می خواهد فناوری های تولیدی خود را ارتقا دهند و در کنار آن، استقرار خدمات نسل پنجم و شبکه های فیبر نوری گیگابیتی را سرعت بخشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha