سایه جنگ اوکراین بر سر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی

تهران- ایرنا - «لی جائه میونگ» نامزد حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی به دلیل اظهاراتش درباره «ولادیمیر زلینسکی» رئیس جمهوری اوکراین به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ»،«لی جائه میونگ» نامزد حزب لیبرال دموکرات کره جنوبی برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در یک مناظره تلویزیونی انتخاباتی با اظهارات مناقشه برانگیز خود درحالی که تلاش می کرد تا بی تجربگی سیاسی نامزد مخالف «یون سوک یئول» از حزب محافظه کار قدرت مردم را برجسته کند،گفته بود:« در اوکراین سیاستمداری تازه کار با سابقه ۶ ماهه رئیس جمهور می شود و از الحاق اوکراین به ناتو می گوید و با این کار به تدریج و سرانجام روسیه را تحریک می کند و منجر به این نزاع می شود.» 

این اظهارات بلافاصله در شبکه های اجتماعی آمریکا با انتقادات شدید و گسترده مواجه شد. منتقدان، این نامزد ریاست جمهوری را به خاطر اینکه حمله روسیه را به عنوان دلیل بحران اوکراین نادیده گرفته  و زلینسکی را سرزنش کرده، به باد انتقاد گرفتند. 

در همین حال روز شنبه «یون سوک یئول» در حساب کاربری خود در فیسبوک اظهارات رقیب انتخاباتی اش را رسوایی بین المللی خواند و از مردم اوکراین به عنوان نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی عذرخواهی کرد. 

«لی جائه میونگ» نیز تلاش کرد تا با انتشار عذرخواهی خود این جنجال را خنثی کند. وی در حساب کاربری فیسبوک خود نوشت: « پیش از هر نامزد انتخابات دیگری این من بودم که حمله روسیه به اوکراین را مورد انتقاد قرار دادم و از مردم اوکراین حمایت کردم. به هرحال اگر ناآگاهانه موجب سوتفاهمی در میان مردم اوکراین شدم عذرخواهی می کنم و آنرا به خاطر ناتوانی ام در ابراز احساساتم می دانم.» 

از سوی دیگر حزب لیبرال دموکرات برای دفاع از نامزد خود روز دوشنبه در مصاحبه رادیوئی با «وو سانگ هو» رئیس کمیته پویش این حزب، اعلام کرد: «رئیس جمهور زلینسکی در بسیاری موارد بی تجربه است و این یک حقیقت است اما در این لحظه که اوکراین زیر حملات روسیه می باشد، باور دارم باید مسئله تهاجم مورد توجه بیشتر قرار گیرد.» 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha