۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84666351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: مراقب فرزندانمان در فضای مجازی باشیم

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: فضای مجازی تیغ دولبه‌ای است که در صورت کوتاهی موجب انحطاط فکری می شود و باید بیش از گذشته از فرزندانمان در این فضا مراقبت کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز دوشنبه در یادواره شهدای روستای یاوه قزلقان شهرستان بجنورد اظهار داشت: باتوجه به استفاده اجباری کودکان و نوجوانان از اینترنت و فضای مجازی، والدین باید مدت زمان استفاده فرزندان از فضای مجازی را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر روابط خانواده ها تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: غفلت خانواده ها و عدم آگاهی آنها از فضای مجازی باعث چندین برابر شدن آسیب های فضای مجازی خواهد شد.

امام جمعه بجنورد افزود: تلفن همراهی که در دست فرزندان ما است برای استفاده فعالیت های علمی و آموزشی است و اگر به درستی از آن استفاده نشود مشکلات و ناهنجاری های اخلاقی را در بین جوانان و دانش آموزان ترویج می دهد.

وی، ترویج اخلاق را مهمترین تکلیف و رسالت پیامبر اسلام(ص) دانست و افزود: اختلاف، دودستگی و وحشیگری از خصایص عرب در دوران جاهلیت بود که توسط رسول اکرم(ص) اصلاح شد و اصول اخلاقی ترویج یافت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: پیامبر اسلام فضائل اخلاقی را در جامعه رواج و قانون را حاکم کرد و قبیله گرایی را به حاشیه راند و به مسلمانان آموخت که به حقوق همسایه، برادری و شهروندی احترام گذاشت و با وحدت و برابری در کنار همدیگر زیست کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز ادامه دهنده رسالت پیامبر اسلام است و ناهنجاری های اخلاقی قبل از انقلاب با ارزش های انقلابی از بین رفت و روستاها محلی امن برای زندگی هستند.

حجت الاسلام نوری  در ادامه با بیان احدایثی از امام صادق(ع) در مورد خدمت به مردم اظهار داشت: در روایات داریم که این امام همام در حین اعتکاف به مشکلات مردم رسیدگی می کرد  چرا که خدمت به مردم را بالاترین عبادت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha