۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84666495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طومار ۹۵۰ هزار نفری روس‌ها در مخالفت با جنگ در اوکراین

مسکو - ایرنا - شبکه تلویزیونی دوژد متعلق به مخالفان دولت روسیه از تهیه طوماری متشکل از بیش از ۹۵۰ هزار نفر خبر داد که با ادامه عملیات جنگی روسیه در اوکراین مخالفت کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی دوژد که از طرف وزارت دادگستری روسیه در فهرست عوامل خارجی قرار گرفته است، روز دوشنبه به نقل از لو پونوماریف یک فعال مدافع حقوق بشر در روسیه گفت: بیش از ۹۵۰ هزار نفر در روسیه طوماری برای توقف فوری عملیات نظامی روسیه در اوکراین امضا کردند.

در گزارش رسانه روسی گفته شد: پس از اعلام آغاز عملیات نظامی ازسوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای حمایت از منطقه دونباس، پونوماریف طوماری را تهیه کرد تا مخالفان جنک در اوکراین آن را امضا کنند.

در طول چند روز اخیر بیش از ۹۵۰ هزار نفر این طومار را امضا کرده اند و بزودی شمار امضاکنندگان به ۱ میلیون نفر می رسد.  

پونوماریف در گفت و گو با رسانه روسی گفت: این رقم نمادین است که ثابت می کند دهها میلیون نفر مخالف جنگ هستند. زیرا این گونه نیست که همه مردم روسیه امکان امضای این طومار را داشته باشند.  

در همین حال گزارش های رسانه های روسیه به دست آمده از مناطق این کشور حاکی از ادامه اعتراضات به عملیات نظامی روسیه در اوکراین است و در این اعتراضات هزاران نفر در مسکو و شهرهای دیگر این کشور شرکت کردند.

تارنمای روسی فونتانکا امروز دوشنبه در گزارشی نوشت: نیروهای امنیتی ۱۰۳۶ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات در شهر سن پترزبورگ را دستگیر کردند.  

این رسانه روسی مدعی شد که در روزهای اخیر در ۵۳ شهر روسیه تظاهرات ضدجنگ برگزار شد و نیروهای امنیتی بیش از ۲۷۹۰ نفر را بازداشت کرده اند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha