۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 913
کد خبر: 84666543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصناف کیش امسال ۲۰ هزار بار بازرسی شدند

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲
کد خبر: 84666543
اصناف کیش امسال ۲۰ هزار بار بازرسی شدند

کیش - ایرنا - مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه نظارت بر نرخ کالا و برخورد جدی با گرانفروشی مهمترین برنامه این اداره در نوروز ۱۴۰۱ است گفت: اصناف این جزیره در سال جاری ۲۰ هزار بار بازرسی شدند.

به گزارش ایرنا، علی امیدی روز دوشنبه اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰  تاکنون در قالب طرح های نظارتی از جمله ماه مبارک رمضان، بازگشایی مدارس و شب یلدا ۲۰ هزار بازرسی در این جزیره انجام شده که ۴۸۹ ازاین تعداد منجر به شکایت شده است.

وی با بیان اینکه شکایات بلافاصله از سوی کارشناسان مورد رسیدگی قرار گرفته ، نتیجه شکایات با دستور قضایی ۲۵۸ مورد از واحدهای صنفی پلمب شده است افزود: طرح های مشابه دیگری نیز در دستورکار سازمان قرار دارد.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش، گرانی و گرانفروشی را ۲ بحث متفاوت اعلام و اضافه کرد: دغدغه ما رسیدگی به تخلفات گرانفروشی است بنابراین با واحدهایی که مرتکب گرانفروشی می شوند برخوردهای قانونی انجام می شود و در این راستا امسال با ۳۵۰ فرد متخلف برخورد شده است.

وی به مصوبات کمیته نظارت بر خدمات نوروزی اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت های جغرافیایی جزیره کیش همچنین ناپایداری های جوی و دریایی اقدامات لازم در تهیه اقلام سوختی و غذایی صورت گرفته است.

امیدی افزود : هماهنگی های لازم با پلیس راهور و مبادی ذیربط در خصوص تسهیل حمل و نقل در ارسال مواد سوختی و غذایی به منطقه در این ایام انجام شده و حمل این کالاها در اولویت کاری شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قرار دارد.

وی با بیان این که سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به تخصیص انبار رایگان اقدام کرده است یادآور شد: تامین کنندگان کالاهای منطقه می توانند از اسفند سال جاری تا پایان ایام تعطیل از این انبارها به صورت رایگان استفاده کنند.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در بازرسی های نوروز از ظرفیت ناظران افتخاری و به ویژه افرادی که در رسانه ها فعالیت دارند همچنین افراد معتمد سطح منطقه بهره برده ایم تا بتوانیم فعالیت های کمیته نظارتی خود را تقویت کرده و تخلفات را به صورت نامحسوس شناسایی کنیم و برخوردهای لازم صورت گیرد.

امیدی افزود: گردشگرپذیر بودن جزیره کیش و توقف کوتاه گردشگران در این منطقه موجب شده تا رسیدگی لحظه ای به شکایات در اولویت کار سازمان قرارگیرد، در همین راستا سامانه تلفنی ۱۲۴ از گذشته برای دریافت شکایات در نظر گرفته شده و کارشناسان ما بلافاصله شکایات را بررسی به حوزه مدیریت های تخصصی منعکس می کنند.به گفته امیدی حضور کوتاه گردشگران در کیش، دلیلی برای رسیدگی به شکایت در کوتاهترین زمان ممکن و اعلام نتیجه به شاکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha