کارفرمایان خوش حساب تامین اجتماعی هرمزگان تقدیر می شوند

بندرعباس-ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت:۱۱نفر  از کارفرمایان و کارآفرینان استان بر اساس ۲شاخص اصلی پرداخت حق بیمه مستمر و حفظ یا افزایش  تعداد شاغلان، در جشنواره کارستان مورد تجلیل و تقدیر قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، عباس اکبری روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: در این جشنواره که پنجشنبه ۱۲اسفند و با مشارکت و حضور نمایندگان انجمن کارفرمایی و کارآفرینی  برگزار می گردد، برگزیدگان از گروه های مختلف شامل کارگاه های یک تا پنج نفر، ۶تا ۵۰نفر ، ۵۰تا ۲۰۰نفر و ۲۰۰نفر به بالا تجلیل می شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر دسته بندی بر اساس تعداد شاغلان ،برگزیدگان از بین کارگاه های تولیدی،واحدهای با مشارکت و مدیریت بانوان، شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه صادرات و واردات نیز بر اساس شاخص های ۱۰گانه اعلام شده ، انتخاب و معرفی می شوند.

اکبری اضافه کرد: در تلاش هستیم جشنواره کارستان هر سال ۱۲اسفند برگزار و در تقویم رویدادهای تامین اجتماعی استان تثبیت شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در تشریح سایر عملکردهای این مجموعه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۲۰ هزار فقره فهرست اینترنتی پرداخت حق بیمه در قالب طرح "۳۰۷۰"( تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت الکترونیکیِ غیرحضوری برای کاهش سالانه ۷۰میلیون مراجعه حضوری)  دریافت و  نام نویسی بیمه شدگان و ابلاغ الکترونیک نیز در این طرح فعال شده است.

وی یادآور شد: تعداد بیمه شدگان اصلی در اسفند امسال نسبت به اسفند سال گذشته ۲و نیم درصد افزایش یافته و به حدود ۳۳۵هزار نفر رسیده است.

اکبری تعداد بیمه شدگان تبعی (تحت تکفل بیمه شدگان اصلی) را حدود ۵۶۲هزار نفر و تعداد مستمری بگیران را نزدیک به ۹۰هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره بدهکاران بزرگ این مجموعه در استان، شهرداری بندرعباس را با حدود ۲هزار میلیارد ریال بدهی انباشته ، یکی از بدهکاران اصلی معرفی کرد.

به گفته وی بر اساس تفاهم سه جانبه بین شهرداری ، مدیرکل قبلی سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی ،مقرر شد ۲۰۰تا ۴۰۰میلیارد ریال از این بدهی در ۲مرحله از محل استرداد ارزش افزوده سهم شهرداری پرداخت گردد که هنوز محقق نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha