۴۸۰ میلیارد ریال برای طرح‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی هزینه می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت:  سه مدرسه ١٢ کلاسه در محلات شناسایی شده طرح بازآفرینی شهری در استان احداث می‌شود و ۴٨٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای این کار در نظر گرفته شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مدارس در محلات هدف بازآفرینی جهت افزایش سرانه آموزشی و ارتقاء شاخص‌های توسعه شهری احداث می‌شود.

وی به واگذاری ۴۶ هکتار از اراضی دولتی برای کاربری آموزشی در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به توافقات انجام گرفته برای تغییر کاربری اراضی و افزایش سرانه‌های آموزشی لازم است یک کار مشترک بین‌بخشی عملیاتی شود تا بخشی از کاستی‌های این حوزه جبران شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: تاکنون برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در این استان بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حمزه‌لو با یادآوری اینکه این میزان هزینه برای ۲۸ طرح بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی این استان هزینه شده است، ادامه داد: این طرح‌ها شامل احداث خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اقدامات برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی و توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است.

حمزه‌لو تصریح کرد: بخشی از تلاش‌های مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی به پروژه‌های بازآفرینی شهری مربوط می‌شود.

به گزارش ایرنا، اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha