۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 84667116
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

قم در سالروز بعثت پیامبر اسلام غرق در نور است

۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 84667116
قم در سالروز بعثت پیامبر اسلام غرق در نور است

قم - ایرنا - همزمان با بیست‌وهفتم رجب‌ سالروز خجسته و مبارک بعثت حضرت محمد مصطفی (ص) آخرین فرستاده الهی شهر مقدس قم سراسر جشن و سرور است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در سالروز آغاز رسالت الهی و نورانی خاتم‌الانبیا (ص) نوای دل انگیز و روح بخش یا محمد رسول‌الله فضای شهر را عطرآگین کرده و معنویت خاصی به آن بخشیده است.

آیین‌های پرشور و باشکوه جشن‌ و سرور از شب گذشته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محافل و مکان‌های مذهبی قم آغاز شده و ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت‌ و طهارت (ع) بعثت رسول گرامی اسلام را به یکدیگر تبریک و تهنیت و شادباش می‌گویند.

حرم مطهر بانوی آب‌وآیینه چراغانی شده و برنامه‌های جشن‌وسرور در این مکان مقدس ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور عاشقان و شیفتگان خاندان ولایت در حال برگزاری است.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با آذین‌بندی مساجد، معابر و سر در منازل و مغازه‌ها و برگزاری آیین‌های جشن و سرور در جای جای قم، حال و هوای ویژه‌ای به این شهر داده‌اند.

در حرم مطهر حضرت معصومه، مسجد جمکران و مرقد امام زادگان مراسم‌های متنوع مولودی خوانی، سخنرانی و مسابقه‌های فرهنگی در حال انجام است.

مداحان و شاعران آیینی به مدیحه‌سرایی و شعرخوانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) می‌پردازند و وعاظ نیز در حال تبیین نکته‌هایی چند از اهداف و آرمان‌های رفیع‌ و آسمانی رسول خدا هستند.

با توجه به شیوع کرونا و برخی محدودیت‌ها جهت حضور فیزیکی در مراسم‌ها، از سوی نهادها و ارگان‌های فرهنگی و دینی برنامه‌های متنوع، مفرح و سرگرم کننده‌ای متناسب با این روز مبارک تهیه و تدارک دیده شده و از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال اجرا می‌باشد.

همچنین طلبه‌های جامعه‌المصطفی و مسلمانان خارجی مقیم قم هم با برپایی آیین‌های مختلف به مقام روحانی پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) ادای احترام می‌کنند.

حضرت محمد مصطفی در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و آغازگر دعوتی الهی، برای آیینی توحیدی و فطری شد، که با خلقت بشر هماهنگی دارد و سیراب گر روح و جسم تشنه انسان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha